Svar: Hat eller kyse på?

5. maj 2008

Kategori:
Alder:
9 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Diverse.

Hej Kristina

Dejligt at høre at I havde en god tur til Italien og at det gik godt med at få Freja passet. Der må være skønt dernede på denne årstid:o)

I forhold til mellemørebetændelse og træk, så behøver Freja ikke længere have hat, hue eller kyse på, når hun sover. Det er vigtigt at hun kan komme af med varmen og en stor del af varmen skal frigivet fra hovedet. Samtidig ligger hun jo i læ, når hun sover i sin barnevogn, så væk med hatten.

Men når hun er oppe, sidder i sin vogn, når det bliver så varmt at vi skal til at sidde på græsset under en parasol osv. så vil det være relevant at hun har en lille bøllehat eller lignende på. Simpelthen fordi hun har brug for noget som skygger hendes ansigt, næse, kinder, ører, nakke mod ...

Annonce

... solens skarpe stråler.

I forhold til forebyggelse af mellemørebetændelse, så vær opmærksom på at hun ikke bør ligge fladt ned, når du giver hende flaske. Det vil øge trykket i det eustakiske rør og hvis barnet f.eks. er lidt forkølet så spredes smitten fra næsen og svælget til mellemøret gennem det eustakiske rør. Når børn får lettere mellemørebetændelse end voksne, så er det fordi deres eustakiske rør er kortere og smitstoffet derfor lettere kan nå mellemøret end hos voksne. Hvis barnet gentagne gange får betændelser i øret eller hvis det eustakiske rør hæver op og stoppes til, så kan betændelsen ikke kan komme ud. Eleveret hovedgærde er derfor vigtigt.

Helens bog om børn og opdragelse
LÆS OGSÅ: "Helens bog om børn og opdragelse" - tydelige voksne giver trygge børn

Det var bare lige en lille tillægsoplysning:o)

Fortsat held og lykke med hende:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om diverse:

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

4. januar 2024 | Diverse | 5 mdr.

Menstruation efter fødslen - 5 mdr.

Kære Helen. Jeg fødte en dreng den 15. juli 2023. Jeg ammer ham, men han får...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

28. december 2023 | Diverse | 5 mdr.

Fladt baghoved - 5 måneder

Hej Helen Vores søn har haft nogle spændinger i den ene side af halsen, som...

Annonce

Viden om børn:

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder