Svar: Meget tør hårbund
25. april 2008
Alder:
3 mdr.
Hej med dig
Det lyder umiddelbart ikke som arp, det du beskriver og jeg synes det vil være fornuftigt at du får lægen til at komme med sin vurdering.
Nogle har jo bare mere tør hovedbund end andre og man kan godt købe en shampoo mod tør hovedbund. Men før du begynder på dette, så synes jeg at det er vigtigt at rådføre dig med lægen. Din datter er jo ikke ret gammel og det er problematisk at putte en masse forskelligt i håret på hende, - hendes hud er jo så fin og sart og skal passes godt på.
Det er normalt at hormonknopperne forsvinder inden for de første par måneder og hvis din datter stadig har mange knopper, så var det da oplagt at få lægen til at vurdere, hvorvidt der er tale om hormonknopper eller om der her kan være en sammenhæng med den tørre hud eller udslæt du oplever i hendes hovedbund.
Så en tur til lægen for at få en forklaring og råd om behandling:o) Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske