Meget tør hårbund

25. april 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Meget tør hårbund

Hej Helen

Jeg er tilbage - jeg har tidligere spurgt dig til råds i forbindelse med formodet arp. Nu tror jeg altså ikke på at det ér arp længere.

Min lille pige (11 uger) har nu hele den øverste del af hovedet (under håret) dækket af flage-lignende tørre skæl. De er mere hvide i det, ikke gule eller brune og ikke kageagtige, men flage-agtige. Jeg har prøvet olie og tættekam, vaskeklud, tandbørste og fået lidt af tidligere (der kan det have været arp) men det dur ikke mere, og det er somom det bliver værre i hendes hovedbund. Vi har også prøvet at vaske hende med shampoo, massere blidt etc.

I nat har hun haft locobase repair ...

Annonce

... på - ved ikke helt hvor meget det trængte igennem håret, men vi tænkte, at det var fedt, hun har behov for.

Kan det ikke være meget tør hovedbund, som skal have fedtcreme - er der andet man kan bruge, der er nemmere at få helt ned til huden.

Eller skal vi til lægen en tur for at tjekke for eksem - er der noget eksem, der kunne se sådan ud?

Jeg vil så gerne have det væk også for at være sikker på at hvad end det nu er ikke breder sig.

Et lille tillægsspørgsmål: er det normalt at hun stadig har hormonknopper og kan man forvente at de snart forsvinder - har læst et sted at omkring 3 mdr skulle det holde op...?

Mange hilsener

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.