Brev:
Meget tør hårbund
25. april 2008
Alder:
3 mdr.
Meget tør hårbund
Hej Helen
Jeg er tilbage - jeg har tidligere spurgt dig til råds i forbindelse med formodet arp. Nu tror jeg altså ikke på at det ér arp længere.
Min lille pige (11 uger) har nu hele den øverste del af hovedet (under håret) dækket af flage-lignende tørre skæl. De er mere hvide i det, ikke gule eller brune og ikke kageagtige, men flage-agtige. Jeg har prøvet olie og tættekam, vaskeklud, tandbørste og fået lidt af tidligere (der kan det have været arp) men det dur ikke mere, og det er somom det bliver værre i hendes hovedbund. Vi har også prøvet at vaske hende med shampoo, massere blidt etc.
I nat har hun haft locobase repair på - ved ikke helt hvor meget det trængte igennem håret, men vi tænkte, at det var fedt, hun har behov for.
Kan det ikke være meget tør hovedbund, som skal have fedtcreme - er der andet man kan bruge, der er nemmere at få helt ned til huden.
Eller skal vi til lægen en tur for at tjekke for eksem - er der noget eksem, der kunne se sådan ud?
Jeg vil så gerne have det væk også for at være sikker på at hvad end det nu er ikke breder sig.
Et lille tillægsspørgsmål: er det normalt at hun stadig har hormonknopper og kan man forvente at de snart forsvinder - har læst et sted at omkring 3 mdr skulle det holde op...?
Mange hilsener