Brev:
Ked af amningen og lidt om sved
25. april 2008
Alder:
3 mdr.
Ked af amningen og lidt om sved
Hej Helen!
Tusind tak for dit svar sidste gang. Josefine er ikke pylret mere, men som overskriften lyder, så er jeg ked af at amme for tiden.
Jeg føler virkelig, at min amning er ved at køre af sporet! Josefine får mad ca. hver 2. time, og det bliver til ca. 7 - 8 amninger i døgnet. Men, men, men... Det er stadig ikke uden kamp! De fleste gange skal jeg nærmest "tvinge" hende til at spise, og når hun så endelig går i gang, så sutter hun kun effektivt i ca. 5 min, og så er det hyggesutning for resten. Nogen gange kan hun endda finde på at ligge og klynke lidt med brystet i munden! Jeg prøver nogen gange at trække den lidt, så hun bliver rigtigt sulten, men det resulterer bare i en meget ked af det pige. Så jeg ved, at hun skal ha' mad hver 2. time.
Hun tager fint nok på, for da min SP var her d. 16/4 vejede hun 5950 g og var 62 cm. (Fødsel: 3520 g og 53 cm, d. 3/2) Så hun får åbenbart hvad hun har brug for. Men jeg bliver utroligt frustreret over den måde amningen foregår på! Det er slet ikke rart at amme, og slet ikke ude, f.eks i min mødre-gruppe, for deres baby'er ligger pænt og sutter i et kvarters tid uden protester.
Josefine siger heller ikke selv stop, eller tager hovedet væk når hun er mæt. Jeg tager hende selv fra efter 15 - 20 min, men så bliver jeg nødt til at give hende sutten med det samme, ellers er hun ked af det. Hvad foregår der?? Jeg vil utroligt gerne amme fuldt ud i 6 måneder, og trappe langsomt ud derefter, men det virker bare totalt uoverskueligt, hvis det skal være på denne måde! Jeg prøver altid på at slappe af, sidde ordentligt osv. Om TV'et er slukket gør ingen forskel, for det har jeg også prøvet!
Jeg håber virkelig, at du kan kaste lidt lys over mit problem, for jeg aner ikke hvad jeg skal gøre! For i virkeligheden nyder jeg at amme, men jeg frygter hver gang, at hun er ved at afvise mit bryst. Og det håber jeg virkeligt ikke er ved at ske! :-(
Mit andet spørsgmål er, at jeg sveder utroligt meget, men specielt om natten. Jeg kan vågne op og være helt våd! Det døjede jeg også meget med, lige efter jeg havde født, men så gik det væk. Men nu er det altså kommet igen. Jeg har lige skiftet til sommerdyne, og der er ikke varmt i vores soveværelse. Er det bare hormoner i.f.m. amningen eller hvad??
Glæder mig meget til at høre fra dig!
Venlig hilsen
Maria