Svar: Hårtab - 2 år
20. april 2008
Alder:
2 år
Hej med dig
Det er til en vis grad almindeligt at vi fælder, når vi reder os - også børn vil således miste lidt hår, når de bliver redt. Men hvad der er normalt afhænger naturligvis af, hvor store mængder hår din datter taber...
Der er mange forskellige vitaminer osv. som spiller ind på vores hår og hårvækst, det er især: B-vitaminerne, E- og A-vitamin, kalk, magnesium, zink og mange flere og så også de essentielle fedtsyrer som findes i fisk.
Jeg vil derfor foreslå dig at du begynder at tilbyde din datter en multivitamintablet dagligt, - de kan købes som tyggetabletter og fås med forskellig smag. Børn plejer godt at kunne lide disse:o)
Og derudover skal du medtænke fisk i hendes daglige indtag. Hun kan få makrel, tun, torskerogn, sildepostej eller sild for den sags skyld (det kan mange børn godt lide..), fiskefrikadeller, laks, rødspætter, torsk osv. Så hun får de gode fedtstoffer fra fisk.
Hvis det fortsætter og du synes der ryger mere hår af end hvad der kan betegnes som normalt, så må du få lægen til at vurdere det.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske