Brev:
Lær at falde i søvn selv
20. april 2008
Alder:
5 mdr.
Lær at falde i søvn selv
Hej
Vi har en dreng der er 5 mdr. gammel. Problemet er at jeg (Moren), kun kan få ham til at sove om aften. Han skal vugges i søvne på armen, og dette vil han kun hvis det er mig, hvis han kommer over til sin far, så begynder han at græde og holder ikke op før at han kommer over til mor igen.
Det tager som regel ikke så lang tid at få ham til at sove på armen, når jeg går rundt med ham max 30 min., men kan tit gøres hurtigere. Jeg er bare ved at være totalt ødelagt i min ryg af hver aften og rende rundt med ham. Vi har forsøgt nogle gange at lægge ham i hans vugge, men når han har ligget og kigget lidt, så bliver han sur og så tager vi ham op.
Om dagen når han kommer ud i sin barnevogn, bliver han også trilles lidt, dog bliver det bedre og bedre, men han skal også lige have lidt hjælp her.
Vores dag ser således ud,
Vågner ca. ved 06.00 tiden, kommer så ud igen og sove ved 08.00 tiden, sover så 1½-2 timer. Vågen igen i 2 timer, og igen sover han 1½-2 timer, igen vågen i 2 timer og skal så lige have mellem 30 min. - 1 times tid, sidst på dagen inden han er træt ved 1900 tiden, hvor jeg så ammer og putter ham, eller går med ham på armen, end til han falder i søvn.
Hvad kan vi gøre for at jeg ikke skal blive ved at trave med ham på armen?? Er det bare nu at vi skal i gang med den "hårde" metode, hvor vi lægger ham i vuggen, og tager ham op hvis han bliver ked af det, trøster ham og så lægger ham ned igen, end til han over giver sig??