Lær at falde i søvn selv

20. april 2008

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Lær at falde i søvn selv

Hej

Vi har en dreng der er 5 mdr. gammel. Problemet er at jeg (Moren), kun kan få ham til at sove om aften. Han skal vugges i søvne på armen, og dette vil han kun hvis det er mig, hvis han kommer over til sin far, så begynder han at græde og holder ikke op før at han kommer over til mor igen.

Det tager som regel ikke så lang tid at få ham til at sove på armen, når jeg går rundt med ham max 30 min., men kan tit gøres hurtigere. Jeg er bare ved at være totalt ødelagt i min ryg af hver aften og rende rundt med ham. Vi har forsøgt nogle gange at lægge ham i hans vugge, men når han har ligget og kigget lidt, så bliver han sur og så tager vi ham op.

Om dagen når han kommer ud i sin barnevogn, bliver han også trilles lidt, ...

Annonce

... dog bliver det bedre og bedre, men han skal også lige have lidt hjælp her.

Vores dag ser således ud,
Vågner ca. ved 06.00 tiden, kommer så ud igen og sove ved 08.00 tiden, sover så 1½-2 timer. Vågen igen i 2 timer, og igen sover han 1½-2 timer, igen vågen i 2 timer og skal så lige have mellem 30 min. - 1 times tid, sidst på dagen inden han er træt ved 1900 tiden, hvor jeg så ammer og putter ham, eller går med ham på armen, end til han falder i søvn.

Hvad kan vi gøre for at jeg ikke skal blive ved at trave med ham på armen?? Er det bare nu at vi skal i gang med den "hårde" metode, hvor vi lægger ham i vuggen, og tager ham op hvis han bliver ked af det, trøster ham og så lægger ham ned igen, end til han over giver sig??

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Annonce

Viden om børn:

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge