Svar: Varmeknopper?
3. april 2008
Alder:
9 mdr.
Kære Lotte
Det er som du skriver rigtig svært at svare på hvad det er for knopper Oscar pludselig har fået. Det kan sagtens være varmeknopper og du skal være opmærksom på at det ikke skal være for varmt, hvor han sover og at hans tøj, dyne, tæppe osv. som han sover med skal passe til sovestedet og temperaturen.
Det er jo, sandsynligvis også hvor du bor, blevet varmere i vejret og måske han skal til at have lidt mindre tøj på, kan måske begynde at undvære hue når han sover og kan således bedre komme af med varmen...
Det kan være en god idé at bade ham lidt hyppigere hvis du oplever at han sveder meget. Brug evt. lidt mild flydende uparfumeret sæbe i badevandet og sørg efterfølgende for at han bliver tørret godt i alle hudfolder.
En anden mulighed er naturligvis at han reagerer på de jordbær og yoghurt han har fået. Prøv derfor at holde pause med det i 14 dages tid og prøv så at tilbyde ham lidt af det igen og se hvad der sker. En lille smule burde ikke påvirke ham så meget at han bliver dårlig. Hvis du oplever at han generelt har problemer med huden og tendens til allergi, så synes jeg at du skal bede om en henvisning til en børnelæge med speciale i netop allergi for at få ham udredt. Det er vigtigt at han ikke udsættes for ting han ikke kan tåle, modsat skal han heller ikke sættes på diæt uden grund.
Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske