Svar: Arp - 2 mdr.
10. januar 2008
Alder:
2 mdr.
Kære Rikke
Tillykke med den lille dreng:o)
Jeg kender desværre ikke Sasha Salicylshampoo, men generelt gælder at man som forældre er nødt til at læse indholdsfortegnelsen grundigt. Det du især skal se efter er, om shampooen indeholder parabener (konserveringsmidler) eller parfume.
Det kan være lidt af en jungle at finde rundt i, men du kan især se efter parabener som Methylparaben, Ethylparaben, Propylparaben, Isopropylparaben, Sodium Methylparaben, Butylparaben, Isobutylparaben.
På siden www.babykemi.dk kan du finde en liste over de stoffer som man ved kan være skadelige for børn.
I øvrigt vil det være udmærket at du vasker dine børns hovedbund jævnligt og at du er opmærksom på at stimulere hovedbundens blodforsyning ved at massere i cirkler. Det kan være med til at holde arpen væk.
Fortsat held og lykke med dem begge to - er I kun på besøg i Danmark eller planlægger I at bo her?
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske