Svar: Flytning - 2 år, 2 mdr.

15. september 2015

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Diverse.

Kære Skattepigens mor

Det er super godt, at I er opmærksomme på at få sagt farvel til den gamle vuggestue og det er rigtig dejligt, at I har mulighed for at besøge det nye sted sammen med jeres datter og være der sammen med hende. På den måde bliver hun bedre forberedt til, at der nu skal ske noget nyt.

Måske kan I tage forbi den nye vuggestue, kikke ind over hæggen, se de andre børn lege osv. så hun har set, hvad det er I taler om, når I taler om at hun skal flytte og den nye vuggestue - så hun ved, hvad det er... Det må I gerne gøre en lille uges tid, før I flytter.

Det vil også være en god idé, hvis I kan gå på biblioteket og låne nogle billedebøger om at flytte. Der findes forskellige muligheder, jeg har fundet et par stykker:

"Barbapapas hus". Om Barbapapa og hans familie der må flytte i lejlighed da deres hus skal rives ned. Her trives de ikke, så de flytter ud på landet og bygger deres eget helt specielle hus. For 2-6 år.

"Tigerdyret skal flytte". Tigerdyrets hus er for lille til hans morgenhop. Alle vennerne går i gang med at finde et større hus til ham og flytte alle hans ting. Fra 3 år.

"Lasse skal flytte". Lasse skal flytte og hjælper ...

Annonce

... mor og far med at pakke. Det er lidt vemodigt at sige farvel, men i det nye hus venter dejlige overraskelser. Fra 2 år.

"Anna skal flytte". Lille Anna skal flytte og alle hendes ting skal med. Men hvor er den lille tøjkanin Albert? Fra 2 år.

Når I skal flytte, altså på selve flyttedagen, så er det en rigtig god ide at I pakker jeres datters ting ned sidst - og pakker hendes ting ud som det første, når I kommer frem. Det er vigtigt, at hun har sine ting omkring sig, fordi det får hende til at føle sig mere hjemme. Hendes seng, yndlingsbamsen, dukken osv. må derfor gerne pakkes ud så hurtigt som muligt, når I flytter ind :)

Helens bog om børn og opdragelse
LÆS OGSÅ: "Helens bog om børn og opdragelse" - tydelige voksne giver trygge børn

Hun kan naturligvis allerede godt mærke, at der er forandringer på vej og hun oplever jo også, at I allerede er igang med at pakke ting væk, komme i flyttekasser osv. Hun mærker derfor en vis uro, som hun naturligt godt kan blive smittet af - men det er her vigtigt, at I optræder glade og så lidt stressede som muligt. Jo mere afslappet I kan tage det, jo mere afslappet bliver jeres datter naturligvis også:)

Jeg håber, at I kan bruge disse tanker lidt videre :)

Fortsat held og lykke med hende - og rigtig meget held og lykke med flytningen:)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om diverse:

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

4. januar 2024 | Diverse | 5 mdr.

Menstruation efter fødslen - 5 mdr.

Kære Helen. Jeg fødte en dreng den 15. juli 2023. Jeg ammer ham, men han får...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

28. december 2023 | Diverse | 5 mdr.

Fladt baghoved - 5 måneder

Hej Helen Vores søn har haft nogle spændinger i den ene side af halsen, som...

Annonce

Viden om børn:

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte