Brev:
Udvikling og motorik - 7 mdr.
15. september 2015
Alder:
7 mdr.
Udvikling og motorik - 7 mdr.
Kære Helen
Så har jeg lige brug for et råd igen.
Som lidt opfølgning fra sidste brev som meget handlede om den omvæltning det er at blive mor til to, så kan jeg fortælle det går bedre. Det er stadig en udfordring at få storebror til at høre efter første gang vi f.eks siger stop til ham, og ikke først efter 10. Gang, og af og til får han vredesudbrud hvor han græder og skriger og råber (dog kommer de ikke så hyppigt mere). Men jeg kan mærke at jeg selv har mere overskud nu, og kan også fokusere på de positive ting han gør/ siger.
Han er superglad for at gå i børnehave og har nu smidt bleen om dagen. Og så er det skønt at se at lillebror og storebror er rigtig glade for hinanden.
Lillebror er nu 7,5 måneder. Mit spørgsmål går på om han motorisk er godt nok med. Han er en stor dreng (kender ikke længde, men bruger str 74), og vejer 10 kg. Han kan ikke trille fra ryg til mave endnu. Han lægger sig lidt om på siden, men kommer ikke videre. Han elsker dog at blive trillet hurtigt rundt i vores seng. Han kan heller ikke sidde selv endnu. Vi prøver at få ham til at støtte lidt på benene, men det bliver meget kortvarigt, og han kommer ikke rigtigt ned på flad fod. ( stå op).
Når han ligger på maven, kan han godt få sig møffet lidt rundt (om sig selv) men spreder meget armene til siden og ligner en flyvemaskine. Kommer ikke op på knæene endnu.
Hvad kan vi forvente af ham på nuværende tidspunkt? Han er ellers en glad og opmærksom dreng, der pludrer på livet løs. Er glad for at ligge på maven og putter alt i munden.
Kærlig hilsen
Rikke