Svar: Hud efter babysvømning
1. maj 2014
Alder:
6 mdr.
Hej med dig
Tak for dit brev :)
Det lyder rigtig dejligt med babysvømning :)
Klorvand vil naturligt udtørre din datters hud, og det er vigtigt, at du sørger for at bade hende og vaske hende godt i rent vand både før og efter svømmeturen:)
Du må meget gerne også bruge en fugtighedscreme før og efter svømmeturen.
Vælg en fugtighedscreme med et forholdsvist højt fedtindhold, men som samtidig er let at smøre ud på hendes krop - du kan prøve at spørge på Apoteket eller i Matas, hvad de vil foreslå dig. Cremen skal være lidt fed, for når huden er tør, så er det fedtstof, som huden mangler.
Vælg en creme, som ikke indeholder parfume, parabener, farve og andre allergifremkaldende stoffer.
Gå uden om cremer, som er tilsat carbamid. Hvis hun har sart hud, kan det få huden til at svie og det kan irritere hende ekstra. Du kan dog godt vælge en creme med Glycerol, da det kan være rart på irriteret hud.
Vælg en creme, der er svanemærket og som også har astma-allergiforbundets logo.
Et forslag kunne f.eks. være Derma Eco Baby creme, som kan købes i de fleste større supermarkeder…
Fortsat god svømmetur:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske