Brev:
Hvad tænker du om pseudotvillinger
1. maj 2014
Alder:
5 mdr.
Hvad tænker du om pseudotvillinger
Kære Helen.
Jeg er den lykkelige mor til en 5 måneder gammel dreng. Det varede over 9 år at blive gravid og jeg var mere end 25 reagensglasbehandlinger igennem. En dygtig læge fandt pludselig ud af, hvad "problemet" var - og der er derfor en god chance for, at jeg kan blive gravid igen.
Jeg er velsignet med en meget nem dreng (hvis man kan sige sådan) - der sover fint om natten, er glad det meste af tiden - og det har absolut været meget lettere at være mor, end jeg havde regnet med. Jeg er fuldstændig klar over, at dette kan ændre sig. Min mand og jeg føler, vi har overskuddet til et barn mere. Ikke mindst synes vi, det er vigtigt, at vores søn får en søster eller bror, hvis vi kan give ham det.
Selvom jeg fuldammer har jeg fået min cyklus igen - og har målt ægløsning.
Da vi naturligvis er blevet 9 år ældre, har vi ikke lang tid at løbe på, da vi begge er over 40 år.
Synes du, det ville være synd for vores søn, hvis vi allerede nu forsøger at opnå endnu en graviditet? I første omgang efter naturmetoden, da jeg ikke vil tage hormoner, mens jeg ammer.
Min bekymring går på begrebet pseudotvillinger - som jeg kan læse kan få psykiske problemer. Jeg har ikke kunne finde meget litteratur om emnet - kan du anbefale noget?
Hvad kan vi evt. gøre for at hjælpe vores søn, hvis det lykkes os?
Hvor lang tid mener du, at vi bør vente med at forsøge igen, hvis det ikke er forsvarligt at prøve nu?
Hilsen