Hvad tænker du om pseudotvillinger

1. maj 2014

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Hvad tænker du om pseudotvillinger

Kære Helen.

Jeg er den lykkelige mor til en 5 måneder gammel dreng. Det varede over 9 år at blive gravid og jeg var mere end 25 reagensglasbehandlinger igennem. En dygtig læge fandt pludselig ud af, hvad "problemet" var - og der er derfor en god chance for, at jeg kan blive gravid igen.

Jeg er velsignet med en meget nem dreng (hvis man kan sige sådan) - der sover fint om natten, er glad det meste af tiden - og det har absolut været meget lettere at være mor, end jeg havde regnet med. Jeg er fuldstændig klar over, at dette kan ændre sig. Min mand og jeg føler, vi har overskuddet til et barn mere. Ikke mindst synes vi, det er vigtigt, at vores søn får en søster eller bror, hvis vi kan give ham ...

Annonce

... det.
Selvom jeg fuldammer har jeg fået min cyklus igen - og har målt ægløsning.
Da vi naturligvis er blevet 9 år ældre, har vi ikke lang tid at løbe på, da vi begge er over 40 år.

Synes du, det ville være synd for vores søn, hvis vi allerede nu forsøger at opnå endnu en graviditet? I første omgang efter naturmetoden, da jeg ikke vil tage hormoner, mens jeg ammer.

Min bekymring går på begrebet pseudotvillinger - som jeg kan læse kan få psykiske problemer. Jeg har ikke kunne finde meget litteratur om emnet - kan du anbefale noget?

Hvad kan vi evt. gøre for at hjælpe vores søn, hvis det lykkes os?

Hvor lang tid mener du, at vi bør vente med at forsøge igen, hvis det ikke er forsvarligt at prøve nu?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Barselshotel

Barselshoteller findes både på sygehuse og i privat regi.

Kravene til at komme på et offentligt barselsehotel er forskellige. Nogle steder barselshotellet for flergangsfødende, der har haft en ukompliceret graviditet og fødsel, andre steder er det til førstegangs forældre, der har brug for lidt ekstra tid, inden turen går hjem. På barselshotellet vil både mor og far typisk kunne være til stede hele døgnet og personalet kan tilkaldes, ved behov for hjælp.

På et...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig