Svar: Vægtøgning - 3 mdr.
12. juli 2012
Alder:
3 mdr.
Kære Mor
Tak for dit brev.
Din dreng er 3 måneder gammel og bør stadig tage godt på hver uge. Gennemsnitligt vil drenge i 3-4 måneders alderen øge deres vægt med 730 gram på en måned og vokse 2,7 cm. At din dreng har taget 100 gram på over 3 uger, lyder derfor ikke af så meget.
Du fortæller dog at han har været på børneafdelingen og at de har vejet ham der. Jeg går derfor ud fra, at hvis lægerne er bekymrede, så har du fået det at vide? Jeg tænker også at vægtøgningen jo også skal ses ud fra, hvordan han i øvrigt trives og ligger på sin kurve. Når jeg ser på din drengs kurver i "Livets bog", så ligger han fuldstændig gennemsnitligt og hans vægt og længde passer meget fint sammen:)
Der kan sagtens være tale om måleunøjagtighed, - da der er stor forskel på hvad vægt han vejes med og om du vejer selv .. :) Men du skal naturligvis stadig sikre dig at han bliver ved med at tage på og at han trives og er du i tvivl, så kontakt altid jeres læge :)
Rigtig meget held og lykke fortsat :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske