Svar: Mulig løsning på sutteproblem
3. oktober 2011
Alder:
4 mdr.
Kære Charlotte
Tak for dit brev, som jeg har valgt at lægge på siden, så andre kan læse din fortælling :)
Vi ser som mennesker forskellige ud, nogle er høje, andre lave osv. Og vi er også anatomisk forskellige i vores mundhule. Nogle har en bred gane, andre en lav gane. Nogle har en høj gane, andre en smal gane osv. og det er helt naturligt at formen på vores gane, kan påvirke vores evne til at sutte. Tungen og barnets muskeltonus i kinder og ansigt spiller dog også ind på barnets sutteevne - det hele fungerer i et samspil.
At ganebenet kan "falde ned" - og at man kan behandle det op på plads - lyder specielt i mine ører. Men hovedsagen er jo at I har fået hjælp og at jeres datter har lært at tage imod en sut nu. Det er rigtig dejligt! :)
Fortsat held og lykke med hende! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske