Svar: Sæbe til børn
11. september 2011
Alder:
3 år, 2 mdr.
Kære Maibrit
Du kan godt bruge Neutral eller anden lignende sæbe, som I også bruger til jer selv. Der er tale om milde produkter - også til voksne. Det er dog sådan, at de produkter som specifikt bærer betegnelsen "til baby" ofte vil være mildere, end de produkter vi bruger til os selv.
Generelt vil jeg sige at det er et skøn, hvornår man vil skifte over fra baby- og børneprodukter til voksenprodukter.
Det anbefales generelt at købe svanemærkede produkter. Svanemærket shampoo og sæbe udelukker brugen af stoffer fra EU’s liste over hormonforstyrrende stoffer og begrænser anvendelsen af allergifremkaldende konserveringsmidler. Derudover, der er regler om, at produkter der markedsføres til spædbørn/babyer ikke indeholde parfume.
Det er meget fint, at I netop køber sæbe uden parfume, parabener og andre hormon- eller allergiforstyrrende stoffer, så kan hele familien bruge det samme og hos Neutral, som du nævner, er de fleste produkter svanemærket.
Håber dette besvarer dit spørgsmål, fortsat "gå glad i bad" dag :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske