Svar: Svedeture om natten
10. marts 2011
Alder:
12 mdr.
Kære Majbarn
Det er helt normalt at man i forbindelse med fødsel og amning kan få voldsomme svedeture eller hedeture om natten. Det er hormonelt betinget og altså til en vis grad naturligt.
MEN, når det er sagt, så synes jeg det lyder voldsomt det du fortæller og din dreng er nu 1 år, du har ikke ammet ham de sidste 4-5 måneder og jeg vil gå ud fra, at din menstruation er igang igen ...
Jeg synes du skal tale med din læge, evt. få en henvisning til en gynækolog, som jo netop er specialist i kvindesygdomme. Måske behøver du ikke henvisning hvor du bor, men kan bestille direkte - det må du undersøge. Det kan være relevant at måle dine hormoner og finde ud af om de ligger normalt, dette kan gøres via blodprøver. Derudover kunne du tale med læge eller gynækolog om, hvorvidt p-piller, en hormonspiral eller andet, måske kunne være en hjælp for dig.
Rigtig meget held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske