Bider, slår og kradser

10. marts 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 1 mdr.

Bider, slår og kradser

Hej Helen.

Tak for en god brevkasse. Jeg har fået rigtig mange løsninger ved at læse dine svar til andre forældre i samme situation.

Vi har dog lige et spørgsmål til dig ang. vores datter Sarah på 25 mdr. Hun er en rigtig dejlig energisk glad pige. Hun har altid haft svært ved at sove om natten, men vi har efterhånden fået nogenlunde styr på det.

Vores udfordring handler om, at Sarah bider, slår og kradser de andre børn i dagplejen. Vi har sjældent konflikter herhjemme, men det er dog sket nogle gange, at hun har bidt en af os. I disse situationer har vi fortalt hende, at det ikke er i orden at bide, og er derefter fortsat med at lege. Nu ...

Annonce

... da vores dagplejemor (som vi er SÅ glade for) har fortalt os, at det sker dagligt i dagplejen, at hun er "efter" de andre børn(som er jævnaldrende), vil vi gerne vide, hvad vi kan gøre for at hjælpe hende med at forstå, at det ikke er i orden. Vi har prøvet at skælde hende ud, men hun kigger væk, smågriner eller ignorere det fuldstændig.

Jeg er selvfølgelig klar over at det hører alderen til at prøve grænser af, men vil bare rigtig gerne have et barn der fungerer socialt godt sammen med andre børn. Desuden har hun svært ved at deles om tingene - er det noget vi skal øve med hende herhjemme?

Glæder mig til at høre fra dig.

Venligst
Britt

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.