Brev:
Bider, slår og kradser
10. marts 2011
Alder:
2 år, 1 mdr.
Bider, slår og kradser
Hej Helen.
Tak for en god brevkasse. Jeg har fået rigtig mange løsninger ved at læse dine svar til andre forældre i samme situation.
Vi har dog lige et spørgsmål til dig ang. vores datter Sarah på 25 mdr. Hun er en rigtig dejlig energisk glad pige. Hun har altid haft svært ved at sove om natten, men vi har efterhånden fået nogenlunde styr på det.
Vores udfordring handler om, at Sarah bider, slår og kradser de andre børn i dagplejen. Vi har sjældent konflikter herhjemme, men det er dog sket nogle gange, at hun har bidt en af os. I disse situationer har vi fortalt hende, at det ikke er i orden at bide, og er derefter fortsat med at lege. Nu da vores dagplejemor (som vi er SÅ glade for) har fortalt os, at det sker dagligt i dagplejen, at hun er "efter" de andre børn(som er jævnaldrende), vil vi gerne vide, hvad vi kan gøre for at hjælpe hende med at forstå, at det ikke er i orden. Vi har prøvet at skælde hende ud, men hun kigger væk, smågriner eller ignorere det fuldstændig.
Jeg er selvfølgelig klar over at det hører alderen til at prøve grænser af, men vil bare rigtig gerne have et barn der fungerer socialt godt sammen med andre børn. Desuden har hun svært ved at deles om tingene - er det noget vi skal øve med hende herhjemme?
Glæder mig til at høre fra dig.
Venligst
Britt