Svar: Valg af børnehave

31. oktober 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Diverse.

Kære Mor

Hvis det var mig, hvis det var mit barn, så ville jeg ud fra det du fortæller vælge den mindre og mere trygge børnehave.

Den har for det første et godt ry og så er det et integreret sted, så både lillesøster og storebror kan blive afleveret samme sted.

Jeg ser absolut ingen problemer i at jeres dreng ikke går i samme børnehave, som børnene på vejen. Det kan faktisk være ganske udmærket at have legekammerater på vejen, som man ikke er sammen med hver dag ...

Jeg ser ingen fare i at børnene når at danne venskaber inden skolestart. Det sker at 2 børn finder hinanden allerede i børnehaven og er "venner for livet" og det er super dejligt. Det vil de så være og det kan og ...

Annonce

... skal man heller ikke ændre på. Men i de fleste tilfælde, vil børn udvikle sig så meget, når de først er startet i skole, at de bedste venner de havde i børnehaven, de er ikke bedste venner mere - børnene vokser fra hinanden, nye kammerater kommer til, nye måder at lege på, nye forventninger til hinanden - valg af børnehave skal ikke ske på baggrund af barnets behov i skolealder, men på baggrund af barnets behov nu :)

Helens bog om børn og opdragelse
LÆS OGSÅ: "Helens bog om børn og opdragelse" - tydelige voksne giver trygge børn

Og her lyder det super dejligt med den mindre børnehave og de mere trygge rammer - samtidig med at børnene (storebror og lillesøster) kan gå samme sted. Og så kan jeres dreng lege med børnene på vejen om eftermiddagen, i weekenden og i ferierne.

Rigtig meget held og lykke!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om diverse:

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

4. januar 2024 | Diverse | 5 mdr.

Menstruation efter fødslen - 5 mdr.

Kære Helen. Jeg fødte en dreng den 15. juli 2023. Jeg ammer ham, men han får...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

28. december 2023 | Diverse | 5 mdr.

Fladt baghoved - 5 måneder

Hej Helen Vores søn har haft nogle spændinger i den ene side af halsen, som...

Annonce

Viden om børn:

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far