Svar: Valg af børnehave
31. oktober 2010
Alder:
2 år, 6 mdr.
Kære Mor
Hvis det var mig, hvis det var mit barn, så ville jeg ud fra det du fortæller vælge den mindre og mere trygge børnehave.
Den har for det første et godt ry og så er det et integreret sted, så både lillesøster og storebror kan blive afleveret samme sted.
Jeg ser absolut ingen problemer i at jeres dreng ikke går i samme børnehave, som børnene på vejen. Det kan faktisk være ganske udmærket at have legekammerater på vejen, som man ikke er sammen med hver dag ...
Jeg ser ingen fare i at børnene når at danne venskaber inden skolestart. Det sker at 2 børn finder hinanden allerede i børnehaven og er "venner for livet" og det er super dejligt. Det vil de så være og det kan og skal man heller ikke ændre på. Men i de fleste tilfælde, vil børn udvikle sig så meget, når de først er startet i skole, at de bedste venner de havde i børnehaven, de er ikke bedste venner mere - børnene vokser fra hinanden, nye kammerater kommer til, nye måder at lege på, nye forventninger til hinanden - valg af børnehave skal ikke ske på baggrund af barnets behov i skolealder, men på baggrund af barnets behov nu :)
Og her lyder det super dejligt med den mindre børnehave og de mere trygge rammer - samtidig med at børnene (storebror og lillesøster) kan gå samme sted. Og så kan jeres dreng lege med børnene på vejen om eftermiddagen, i weekenden og i ferierne.
Rigtig meget held og lykke!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske