Meget aktiv lille dame

31. oktober 2010

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Meget aktiv lille dame

Kære Helen,
sidder lidt med dobblt/ambivalent følelse.

Vores dejlige 1-årige datter er virkeligt meget på... Jeg skriver, fordi jeg er ked af det og urolig. Egenlig ikke bekymret - men så alligevel.

Hun fungerer MEGET meget godt rent fysisk - hun går (13mdr) - er et lille nips på 10 kg og 78 cm og kvik. Hun hamler næsten op med storebror på knap tre. MEN MEN MEN - jeg kan IKKE få hende i den tilstand, at hun bliver rolig ved fx puttetid. Hun klatrer nærmest på væggene hele dagen igennem og når vi når til aften, så græder hun, når hun skal sove.

Jeg vil ikke uddybe så meget vores putteritualer, da det ikke er det, jeg ser som et problem - MEN - hun er så MOR syg, så man næsten ikke engang tør skrive om det. Hun er svær at putte - for hun finder INGEN ro på noget tidspunkt. Hun fordyber sig ikke i leg - hun suser frem og tilbage og helst med mig i hånden. Jeg har et ...

Annonce

... ulykkeligt barn, hvis jeg bare skal vaaske hænder eller tissse. Og det gør også at storebror får mindre tid af sin mor...

Synes det er VILDt hårdt. Men derudover skønt, at hun bruger sin fysik så meget - og hun er en kærlig lille trunte - men .... Jeg vil måske tillade mig at kalde det for hyperaktivt. ?

Vores søn, kunne vi få til at falde ned, ved selv at gå ned i gear - synge/læse, bade etc. Det gidder lillesøster ikke.

KAN man gøre noget, der udligner lidt dette problem?
Hvordan med mor-sygen? Jeg laver som regel aftensmaden derhjemme og har tænkt, om hun føler sig afvist af mig dag efter dag - og hun derfor higer higer higer?

Ved ikke om jeg fik forklaret mig godt nok... ellers svarer jeg gerne på spærgsmål.

Glæder mig til at høre hvordan hyperaktivitet/morsygekan mildnes.

PS - det har stået på i et halvt års tid med hyperakt. og hele hendes liv med mor-sygen.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Pudendusblokade ved fødsel

Pudendusblokade er en bedøvelse af skeden og mellemkødet, som kan gives til kvinder, der er i fødsel.

Blokaden lægges oppe i skeden i slutningen af presseperioden, og den modvirker den voldsomme udspilingsfornemmelse, man føler, lige før barnet bliver født. Desuden virker blokaden bedøvende på mellemkødet, hvis man skal syes lige efter fødslen.

Pudendusblokaden er for de fleste lidt ubehagelig at få lagt, og den kan dæmpe presseveerne, så man som kvinde ikke kan...

Læs mere i Babylex

Undertøj til børn

Bomuld er behageligt, suger sved og kan vaskes ved høj temperatur. Det kan være en stor fordel, så længe børn bruger ble, hvor det ikke kan undgås, at der af og til kommer urin og afføring i undertøjet.

I efterårs- og vintermånederne, kan det dog være en fordel at vælge undertøj af uld. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft. Det gør, at uld isolerer rigtig godt, og det hjælper derfor barnet med at holde varmen, når det f.eks. sparker dynen af om natten. Uld kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil lige sige mange tak for dit gode og præcise svar på mit spørgsmål om "Afbrudt søvn efter dagplejestart". Jeg fik lige præcis den vejledning, jeg manglede. Så tusind tak og fortsat god dag.

Kærlig hilsen
Victors stolte mor.