Brev:
Meget aktiv lille dame
31. oktober 2010
Alder:
13 mdr.
Meget aktiv lille dame
Kære Helen,
sidder lidt med dobblt/ambivalent følelse.
Vores dejlige 1-årige datter er virkeligt meget på... Jeg skriver, fordi jeg er ked af det og urolig. Egenlig ikke bekymret - men så alligevel.
Hun fungerer MEGET meget godt rent fysisk - hun går (13mdr) - er et lille nips på 10 kg og 78 cm og kvik. Hun hamler næsten op med storebror på knap tre. MEN MEN MEN - jeg kan IKKE få hende i den tilstand, at hun bliver rolig ved fx puttetid. Hun klatrer nærmest på væggene hele dagen igennem og når vi når til aften, så græder hun, når hun skal sove.
Jeg vil ikke uddybe så meget vores putteritualer, da det ikke er det, jeg ser som et problem - MEN - hun er så MOR syg, så man næsten ikke engang tør skrive om det. Hun er svær at putte - for hun finder INGEN ro på noget tidspunkt. Hun fordyber sig ikke i leg - hun suser frem og tilbage og helst med mig i hånden. Jeg har et ulykkeligt barn, hvis jeg bare skal vaaske hænder eller tissse. Og det gør også at storebror får mindre tid af sin mor...
Synes det er VILDt hårdt. Men derudover skønt, at hun bruger sin fysik så meget - og hun er en kærlig lille trunte - men .... Jeg vil måske tillade mig at kalde det for hyperaktivt. ?
Vores søn, kunne vi få til at falde ned, ved selv at gå ned i gear - synge/læse, bade etc. Det gidder lillesøster ikke.
KAN man gøre noget, der udligner lidt dette problem?
Hvordan med mor-sygen? Jeg laver som regel aftensmaden derhjemme og har tænkt, om hun føler sig afvist af mig dag efter dag - og hun derfor higer higer higer?
Ved ikke om jeg fik forklaret mig godt nok... ellers svarer jeg gerne på spærgsmål.
Glæder mig til at høre hvordan hyperaktivitet/morsygekan mildnes.
PS - det har stået på i et halvt års tid med hyperakt. og hele hendes liv med mor-sygen.