Svar: Holdbare sutter
27. august 2010
Alder:
23 mdr.
Kære mor
Gummidelen af en sut kan godt sætte sig fast i barnets luftveje og det må bestemt anbefales altid at kassere sutter, der ikke er hele eller på nogen måde er beskadiget.
Hvis din dreng er i stand til at bide suttedelen af sutten, er det vigtigt at du er ekstra opmærksom på at tjekke sutten, før han får den. Han må ikke få en sut, som er i stykker. Det er for farligt og den må kasseres. Det er også rigtig godt at du er opmærksom på at sutterne mørnes med tiden og det anbefales faktisk at man altid lige trækker i sutten, føler efter hvordan den virker, tjekker for ridser, bidemærker om den virker klistret osv. og virker den ikke optimal, så skal barnet ikke have den.
Du har ret i at det kunne være et forsøg værd at prøve en naturgummisut, fordi den er lavet i et stykke og måske derfor ikke vil blive slidt over på samme måde som en almindelig sut. Et forsøg værd, bestemt. Jeg kender ikke til andre sutter der på samme måde er lavet i et stykke :)
Fortsat held og lykke i sutte-junglen :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske