Brev:
Holdbare sutter
27. august 2010
Alder:
23 mdr.
Holdbare sutter
Kære Helen!
Vores søn har opdaget, at han kan hive gummidelen af plasticdelen på sine sutter og putte fingeren ind i. Som regel hænger gummidelen så kun fast med en enkelt "trævl", og jeg forestiller mig, at det så er farligt at sutte på dem. (Vi har selvfølgelig smidt dem væk de 3 gange, det er sket).
Jeg tror, at han slider meget på sine sutter, fordi han nogle gange har en idé med at tage underlæben udover sutten som en anden tallerkenneger... På den måde trækkes der meget i gummidelen.
Ved du, om gummidelen er lavet sådan, at de ikke kan sætte sig fast i et barns luftveje?
Kender du sutter, der er mere holdbare end andre? Jeg har selv tænkt på en natursut, da der jo ikke på samme måde er en plasticdel, der kan være med til at "skære" gummidelen af.
Vi har lige købt nye sutter, så vi er sikre på, at det ikke er fordi, de er mørnede. Vi har også fortalt ham, at han ikke må gøre det, at sutten bliver ødelagt og vist ham, at vi så er nødt til at smide den i skraldespanden.
Med venlig hilsen
en mor