Svar: Er trist i børnehaven
12. maj 2010
Alder:
3 år
Hej med dig
Der kan naturligvis godt være en forsinket reaktion omkring at være blevet storesøster, især når man skal dele mor og far med to drengen på en gang, så er det naturligt svært. MEN, der er stadig noget helt galt i institutionen, som du beskriver det, og der er jo ikke tale om et enkeltstående tilfælde, hvor du tilfældigvis overhører et barn tale grimt til et andet. Du beskriver jo at du, din mand, dine forældre og så især din datter har oplevet det samme og at der er problemer dagligt.
Det er som udgangspunkt ganske udmærket at sammenligne børnenes hverdag med sin arbejdsplads, hvad ville man selv acceptere, hvordan vil man selv tales til, blive mødt og set hver dag og hvad oplever ens barn - og du ville aldrig finde dig i at være et sted, hvor du dagligt blev kaldt dum, grim, blev holdt uden for sammenholdet eller slået.
Og sidst men ikke mindst - det er foruroligende at pædagogerne slår det hen med "sådan er børn jo" og at "de ældste af børnene jo snart skal starte i skole" ... det er bestemt heller ikke acceptabelt at blive kaldt dum, grim og blive holdt udenfor når man går i skole! Og det burde faktisk stoppes, allerede i børnehaven!
Jeg synes det lugter af at personalet mangler overskud og det synes jeg ikke jeres datter skal lide under, så hvis I har mulighed for at flytte hende til et andet og forhåbentlig bedre sted, så synes jeg I skal gøre det.
Rigtig meget held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske