Brev:
Ændrede sovevaner
12. maj 2010
Alder:
8 mdr.
Ændrede sovevaner
Hej Helen
Jeg har en dejlig datter på snart 8 måneder.
Hun har siden hun var 2 måneder sovet igennem og har altid taget nogle gode lure og været let at få til at falde i søvn. Der har aldrig været brug for at vugge hende i søvn eller andet.
Nu til mit problem. Hun har i den sidste måned taget meget korte lure om dagen. Max 1 time sover hun ad gangen. Selvom vi har haft en aktiv dag og leget eller været til gymnastik, og hun er tydelig udmattet, sover hun ikke mere end 1-2 times lur sammenlagt. Hun bliver puttet kl 20 og vågner ca. kl 6. Ind imellem vågner hun og skal have sin sut.
Selvom hun ikke sover så meget om dagen så virker hun ikke mere ked af det, tvær eller uoplagt. Hun er en glad og nysgerrig pige, så jeg ved ikke om der er et egentligt problem?
Hun spiser med stor appetit og er god til at prøve nyt mad og spiser stortset alt hvad hun får serveret.
Er det normalt at hun ikke sover mere? Hvad kan jeg gøre for at få hende til at sove lidt længere?
Håber meget du kan hjælpe os.
Venlig hilsen
Christina