Svar: Shampoo
14. marts 2010
Alder:
17 mdr.
Kære mor
I behøver bestemt ikke bruge sæbe og shampoo i badet, når du oplever at din dreng bliver fin ren af almindeligt rent vand. Du kan ligeså godt skåne hans hun for de kemikalier der er i sæbe, når det ikke er nødvendigt.
Til sommer, når han begynder at lege i sandkasse og få sand i hovedbunden eller leger med sand og vand og få mudder ind i diverse hudfolder osv. så kan det godt være nødvendigt med sæbe og shampoo for at få ham rigtig ren, men så bruger du det jo bare her og er det ikke nødvendigt, så er det fint at undvære.
Det er på samme måde rigtig fint at smøre hans hud efter behov. Hvis han virker tør i huden så smører du med lidt creme og når huden virker fin som den er, så behøver du ikke smøre.
Helt fint at være fleksibel omkring brug af både sæbe, shampoo og diverse cremer :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske