Svar: Saksebid
8. marts 2010
Alder:
3 år, 7 mdr.
Kære Lukas´ mor
Nu er jeg jo ikke tandlæge og derfor synes jeg du skal prøve at ringe til tandlægen der har set jeres dreng og spørge ind til undersøgelsen og evt. behandling.
Jeg tør ikke sige om saksebid evt. vil kunne forsvinde med alderen. De børn jeg i skolesundhedsplejen har mødt med tandproblemer som saksebid, vil normalt få tilbudt undersøgelse ved specialtandlæge som så vil vurdere nødvendigheden af bøjle.
Så du skal henvende dig til jeres tandlæge igen og bede om at få tingene uddybet :)
Held og lykke med det :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske