Svar: Første gang barnet skal passes
15. november 2009
Alder:
11 mdr.
Kære Sofia
Håber at jeg når at svare dig inden din datter skal passes første gang :)
Jeg ser absolut ingen problemer i at lade jeres ven passe jeres datter i 2-3 timer med den alder hun har og som du beskriver situationen. Hvis han endda har sin egen 3 årige datter med, så får de tre det sikkert super sjovt og jeres datter vil synes det er sjovt, at der er en stor pige at kigge på og 'lege lidt med'.
Det vigtigste er dog at jeres ven er helt rolig ved situationen og tager tingene som de kommer. Jeres datter vil jo spejle sig i ham, så hvis han tager det roligt, så er hun naturligt også mere rolig :)
Det er vigtigt at hun vinker farvel til dig, så du ikke lige pludselig er forsvundet, men så hun ved at du er væk og så er det rigtig fint, at jeres ven ligesom overtager hele situationen. Det kan være en god idé at du afleverer hende i favnen på ham, så du på den måde ligesom signalerer at nu går du og han passer på hende og det vil være godt at de to så vinker farvel sammen. Når de så har gjort det, så kan de sætte sig og spise lidt sammen eller lege med lidt legetøj, så hun bliver underholdt og afledt og stille og roligt kommer igang med at lege og slappe af .)
Det skal nok gå helt fint, rigtig meget held og lykke med det til jer alle sammen :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske