Brev:
Første gang barnet skal passes
15. november 2009
Alder:
11 mdr.
Første gang barnet skal passes
Kære Helen,
Tak for din meget brugbare brevkasse, som jeg har benyttet mig meget af siden jeg blev mor for 11 mdr. siden.
Vores datter skal passes for første gang om tre dage og i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål.
Hun kender ikke nogen specielt godt, da begge vores familier bor forholdsvis langt væk og vi derfor kun ser dem med ca. 1 1/2 måneds interval.
Det er min kærestes gode ven som skal passe hende, han har selv en datter på tre år og meget kompetent og nærværende. Det drejer sig kun om 2 1/2 time, men jeg er alligevel lidt bekymret for om hun bliver meget ked af det. Hun har mødt ham ca. fire gange inden for de sidste to mdr. Dog forholdsvis kortvarigt. Hun synes han er spændende og med lidt forsigtighed søger hun ham og vil også gerne sidde ved ham.
Vi har aftalt, at vi skal ses med ham to dage forinden, så hun har ham frisk i ærindringen når han kommer for at passe. På selve dagen kommer han en time inden, hvor jeg er alene med hende. Har du nogen gode råd til, hvordan vi bedst griber det an, så hun er så tryg som mulig når jeg går? Og synes du det er okay, at hun bliver passet af en, for hende, forholdvis ukendt person?
Det skal nævnes, at vores datter er et glad og trygt barn.
På forhånd tak.
Bedste hilsner
Sofia