Første gang barnet skal passes

15. november 2009

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Første gang barnet skal passes

Kære Helen,

Tak for din meget brugbare brevkasse, som jeg har benyttet mig meget af siden jeg blev mor for 11 mdr. siden.

Vores datter skal passes for første gang om tre dage og i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål.

Hun kender ikke nogen specielt godt, da begge vores familier bor forholdsvis langt væk og vi derfor kun ser dem med ca. 1 1/2 måneds interval.

Det er min kærestes gode ven som skal passe hende, han har selv en datter på tre år og meget kompetent og nærværende. Det drejer sig kun om 2 1/2 time, men jeg er alligevel lidt bekymret for om hun bliver meget ked af det. Hun har mødt ham ca. fire gange inden ...

Annonce

... for de sidste to mdr. Dog forholdsvis kortvarigt. Hun synes han er spændende og med lidt forsigtighed søger hun ham og vil også gerne sidde ved ham.

Vi har aftalt, at vi skal ses med ham to dage forinden, så hun har ham frisk i ærindringen når han kommer for at passe. På selve dagen kommer han en time inden, hvor jeg er alene med hende. Har du nogen gode råd til, hvordan vi bedst griber det an, så hun er så tryg som mulig når jeg går? Og synes du det er okay, at hun bliver passet af en, for hende, forholdvis ukendt person?

Det skal nævnes, at vores datter er et glad og trygt barn.

På forhånd tak.

Bedste hilsner

Sofia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder