Svar: Hudkløe af MME?
28. oktober 2009
Alder:
4 mdr.
Hej med dig
Børneeksem kan godt hænge sammen med fødevareallergi og hvis man medtænker at der er komælksproteiner i de almindelige modermælkserstatninger, så kan din drengs eksem og hudkløe faktisk godt skyldes dette ...
Alternativet er Nutramigen eller Profylac - de smager ikke ens, men smager heller ikke godt :( Hvis du har nutramigen indkøbt, så kan du forsøge med dette igen, men så tilsætte lidt sukker for at gøre smagen bedre. Du kan komme 1 tsk sukker i 100ml mælk og stille og roligt kan du så trappe sukkermængden ud.
En anden mulighed du kan forsøge er at købe NAN H.A. her er komælksproteinerne delvist spaltet og det er derfor delvis effekt, men ikke samme effekt som de noget dyrere speciel erstatninger Nutramigen og Profylac.
Hvis det er komælksproteinerne han reagerer på så vil det ikke hjælpe at skifte til HIPP, Babymælk eller Allomin, da de alle er lavet på komælk. Smagen varierer men i forhold til allergi er der ikke forskel her ... Til børn med allergi eller børn der er i risikogruppen for at udvikle allergi anbefales Nutramigen eller Profylac.
Håber du kan bruge dette lidt videre, fortsat held og lykke med ham og rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske