Hudkløe af MME?

28. oktober 2009

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Hudkløe af MME?

Hej Helen

Min søn på 4 mdr begyndte for noget tid siden at få noget eksem kløende noget særligt på brystet og blev mere ru og rød på siden af kinderne. Han har siden han blev født haft tendens til tør hud, men det har aldrig kløet før nu. Han kan klø sig helt vildt på brystkassen og nogle gange også på lårene.

Vi tror det måske kan skyldes at vi startede med at give ham en flaske med MME (Nan 1) til aften da jeg ikke følte jeg havde mælk nok. Det stoppede jeg imidlertid med igen da jeg igen følte jeg havde mælk nok hvorefter det ...

Annonce

... langsont forsvandt (vi begyndte også at smøre ham med creme samtidig med). Nu er vi igen begyndt at give ham lidt MME til aften men kun som supplement til amningen og han drikker ofte ikke mere end 20-40 ml men nu synes vi igen det er blusset op på brystet.

Kan det godt passe at det kan give de symptomer?
Vi har prøvet med nutrimigen men det kan han altså ikke lide. Hvad kan man prøve i stedet for? Kan det være en ide bare at prøve et andet mærke - hipp, allomin eller hvad med profylac - smager det ligesom nutrimigen?

På forhånd tak for svar.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to