Brev:
Hudkløe af MME?
28. oktober 2009
Alder:
4 mdr.
Hudkløe af MME?
Hej Helen
Min søn på 4 mdr begyndte for noget tid siden at få noget eksem kløende noget særligt på brystet og blev mere ru og rød på siden af kinderne. Han har siden han blev født haft tendens til tør hud, men det har aldrig kløet før nu. Han kan klø sig helt vildt på brystkassen og nogle gange også på lårene.
Vi tror det måske kan skyldes at vi startede med at give ham en flaske med MME (Nan 1) til aften da jeg ikke følte jeg havde mælk nok. Det stoppede jeg imidlertid med igen da jeg igen følte jeg havde mælk nok hvorefter det langsont forsvandt (vi begyndte også at smøre ham med creme samtidig med). Nu er vi igen begyndt at give ham lidt MME til aften men kun som supplement til amningen og han drikker ofte ikke mere end 20-40 ml men nu synes vi igen det er blusset op på brystet.
Kan det godt passe at det kan give de symptomer?
Vi har prøvet med nutrimigen men det kan han altså ikke lide. Hvad kan man prøve i stedet for? Kan det være en ide bare at prøve et andet mærke - hipp, allomin eller hvad med profylac - smager det ligesom nutrimigen?
På forhånd tak for svar.