Svar: Øget menstruation efter fødsel
15. maj 2004
Alder:
4 mdr.
Hej med dig
Det er normalt at menstruationen kan ændre sig efter en fødsel. Man kan få kraftigere menstruation, længere blødninger, mens andre får kortere og mindre blødninger.
Der kan godt være forskelle på menstruationerne efter de forskellige børn man får, således at man f.eks. godt kan få menstruation forholdsvis tidligt efter første barn, først efter 1 år med andet barn og så tidligt eller senere ved barn nr tre.
Din menstruation lyder dog til at være meget voldsom, hvilket sandsynligvis skyldes hormon ændringer. Jeg synes det ville være en god idé at kontakte lægen eller få en tid ved en gynækolog, for lige at blive tjekket, især hvis det gentager sig. Det kan jo også bare være denne gang at kroppen 'ligesom renser ud' efter fødslen.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske