Svar: Vejrtrækningsalarmen gik i gang
8. august 2009
Alder:
2 mdr.
Kære Fie
Små børn kan godt have en lidt uregelmæssig vejrtrækning, især når de sover meget dybt, så kan man godt observere, at vejrtrækningen ikke er helt ensartet.
Helt små børn kan også godt have apnø-tilfælde - det ser man f.eks. ofte hos præmature børn, hvorfor de altid er udstyret med vejrtrækningsalarmer under indlæggelse, så man kan pille ved dem og lige minde dem om at trække vejret ...
Jeg tænker umiddelbart ud fra det du beskriver, at den mest sandsynlige forklaring er, at pladerne under madrassen har forskubbet sig, som din mand siger. Jeres datter var jo fin at se på, reagerede helt relevant på at blive hevet op - hun sov bare godt - og I blev alle temmelig forskrækket ...
Jeg kan naturligvis ikke garantere dig at det ikke sker igen, og hellere hive hende op en gang for meget, hvis det endelig kommer dertil :)
Håber du kan bruge ovenstående lidt videre, fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske