Brev:
Vejrtrækningsalarmen gik i gang
8. august 2009
Alder:
2 mdr.
Vejrtrækningsalarmen gik i gang
Kære Helen,
Jeg glemte lige noget virkeligt vigtigt.
Vi har en sofistikeret vejrtrækningsalarm i vores datters vugge, som går igang hvis der ikke er bevægelse i 20 sekunder.
Forleden nat hylede den så til vores helt store forskrækkelse kl. halv 5 om morgenen. Jeg hev resolut en meget søvndrukken og omtumlet pige op ad vuggen, der havde helt normale reaktioner, og som derfor fik lov til at sove igen.
Min mand mener, at det var sensor-pladerne under madrassen, der havde forskubbet sig, og det er klart den mest sandsynlige forklaring. Men mit spørgsmål er om spædbørn kan have søvnapnø? Eller om der kan være andre forklaringer?
Med venlig hilsen
Fie