Svar: Vitaminpille
24. juli 2009
Alder:
2 år, 6 mdr.
Kære Sophia
Hvis din dreng ikke bryder sig om vitaminpiller, så er det nok svært at få dem i ham ... :)
Jeg tænker dog at de fleste børn godt kan lide Multitabs, især med hindbær-jordbær eller Multitabs MultiKids 2 i 1, som er tilsat mælkesyrebakterier.
Prøv at lade være med at snyde dem i ham. Giv ham dem i stedet som de er og lad ham tygge dem. Det er jo tyggetabletter og når han er 2½ år gammel, så burde han kunne tygge en vitaminpille ...
Hvis det slet ikke dur og du gerne vil give ham kalktilskud, så er muligheden jo også at købe calciumtabletter. Der findes mange forskellige slags, blandet andet brusetabletter, hvor tabletten opløses i vand og drikkes :)
Jeg håber ovenstående hjælper lidt på på, fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske