Svar: Hjælp til forældre og børn under fattigdomsgrænsen
27. april 2009
Alder:
4 mdr.
Kære Anja
Tak for dit brev og dine rigtig gode tanker. Du har jo fuldstændig ret - det er vigtigt også at tænke på de børnefamilier, som bor her i Danmark, som har svært ved at få hverdagen til at løbe rundt. Det er svært i det daglige, men det er bestemt også svært til fødselsdage, juledage og andre højtider ...
Mødrehjælpen kan være en mulighed. Her har man forskellige muligheder for at tilbyde sin hjælp. Man kan give et fast bidrag eller et enkelt bidrag og man kan donere f.eks. brugt børnetøj til deres genbrugsbutikker, hvor ting så kan købes billigt.
Du kan også ringe til et kvindehjem i nærheden af hvor du bor. På kvindehjemmet kommer kvinder og børn ofte på grund af vold eller trusler om vold og mange af dem kommer af sted uden at have særlig meget med sig. Du kan derfor ringe og fortælle, hvad du har af f.eks. legetøj og spørge om de vil være interesserede i at få en kasse gratis ...
Du kan også holde øje i medierne. Netop omkring juletid er det ofte nævnt i nyheder og blade, at familier har svært ved at få tingene til at løbe rundt og der henvises til forskellige steder, hvor man indsamler f.eks. legetøj til dette formål.
Der er sikkert mange andre muligheder, måske kan du selv gøre noget - lave en forening, stå for en indsamling eller ...??? Det er i hvert fald en god tanke.
- og hvis andre som læser med her, har et forslag, så kom endelig med det.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske