Brev:
Appetitspring, lejring, rejse
27. april 2009
Alder:
1 mdr.
Appetitspring, lejring, rejse
Hej Helen.
Min dreng nærmer sig hastigt de 6 uger, hvor tiden dog går stærkt :)
Jeg ammer ham kun, og har ca om dagen gjort det hver 2½-3 time, mest hver 3 time. Men her den seneste uge har han virket sulten nogen gange hver 1½-2 time. Kan det have noget at gøre med at han ska øge min mælkeproduktion siden det kommer pludseligt? eller kan det have noget med "varmen" at gøre?
Jeg har prøvet at give ham lidt kamille te for at se om han bare var tørstig, men det hjalp ikke.
Styrer de selv hvornår der er brug for mere mælk?
Eller er de bare en dårlig vane jeg er kommet ind i?
Om natten ammer jeg ikke nær så meget da han næsten sover 5-6 timer ad gange fordi at han ikke rigtig sover om dagen.
Et andet spørgsmål er at min søn helst vil ligge til den ene side, og syns godt at man kan se at det er der han ligger mest. Jeg prøver ihærdigt at vende ham når han er faldet i søvn eller vender ham om når ham ligger og kigger så det er til den anden side. Om natten ligger jeg nogle klude så han ikke burde kunne vende sig, men formår at gøre det alligevel. Hvad kan jeg ellers gøre? Og er det forsent at rette det nu?
Jeg har svært ved at få lagt ham i vuggen om natten, da han altid vågner når jeg ligger ham ind, eller begynder og græde når jeg ligger ham i den for at få ham til at falde i søvn selv. Kan han have sine vaner nu, og er det for sent at få ham til at ligge i den? i så fald hvornår skal de i hvert fald vænnes til at ligge i den?
Jeg skal rejse med ham til september, der er stadig varmt dernede på det tidspunkt dog ikke nær så meget. Han er på det tidspunkt ca omkring de 5½ måned. Skal han bare have lov mens vi er dernede at spise så meget han vil og giver udtryk for pga varmen? eller hvordan vurderer man det? hvad kan jeg ellers give ham, så jeg er sikker på at får nok væske ind, når det er varmt?
Tror det var alt for nu.
På forhånd tak :)