Appetitspring, lejring, rejse

27. april 2009

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Appetitspring, lejring, rejse

Hej Helen.

Min dreng nærmer sig hastigt de 6 uger, hvor tiden dog går stærkt :)
Jeg ammer ham kun, og har ca om dagen gjort det hver 2½-3 time, mest hver 3 time. Men her den seneste uge har han virket sulten nogen gange hver 1½-2 time. Kan det have noget at gøre med at han ska øge min mælkeproduktion siden det kommer pludseligt? eller kan det have noget med "varmen" at gøre?

Jeg har prøvet at give ham lidt kamille te for at se om han bare var tørstig, men det hjalp ikke.
Styrer de selv hvornår der er brug for mere mælk?
Eller er de bare en dårlig vane jeg er kommet ind i?

Om natten ammer jeg ikke nær så meget da han næsten sover 5-6 timer ad gange fordi at han ikke rigtig sover om dagen.

Et andet spørgsmål er at min søn helst vil ligge til den ene side, og syns godt at man kan se at det er der han ligger mest. Jeg prøver ihærdigt at vende ham når han er faldet i søvn eller vender ham om når ham ligger og kigger så ...

Annonce

... det er til den anden side. Om natten ligger jeg nogle klude så han ikke burde kunne vende sig, men formår at gøre det alligevel. Hvad kan jeg ellers gøre? Og er det forsent at rette det nu?

Jeg har svært ved at få lagt ham i vuggen om natten, da han altid vågner når jeg ligger ham ind, eller begynder og græde når jeg ligger ham i den for at få ham til at falde i søvn selv. Kan han have sine vaner nu, og er det for sent at få ham til at ligge i den? i så fald hvornår skal de i hvert fald vænnes til at ligge i den?

Jeg skal rejse med ham til september, der er stadig varmt dernede på det tidspunkt dog ikke nær så meget. Han er på det tidspunkt ca omkring de 5½ måned. Skal han bare have lov mens vi er dernede at spise så meget han vil og giver udtryk for pga varmen? eller hvordan vurderer man det? hvad kan jeg ellers give ham, så jeg er sikker på at får nok væske ind, når det er varmt?

Tror det var alt for nu.
På forhånd tak :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder