Brev:
Hjælp til forældre og børn under fattigdomsgrænsen
27. april 2009
Alder:
4 mdr.
Hjælp til forældre og børn under fattigdomsgrænsen
Hej Helen.
Jeg har et lidt alternativt spørgsmål til dig.
I går aftes så jeg et meget skræmmende program i fjernsynet, omkring en enlig mor til to små børn, der er i arbejde, men som simpelthen ikke kunne få enderne til at hænge sammen økonomisk, hvilket resulterede i at hun og hende børn nu er blevet sat på gaden, fordi hun ikke kunne betale husleje.
Jeg kom til at tænke på hvor mange mennesker med børn, der i Danmark lever under fattigdomsgrænsen - og ikke mindst hvor meget mine egne børn har, af legetøj og div. andre goder.
Så mit spørgsmål går på, om du kender til en forening eller andet, hvor man kan aflevere brugt legetøj, bleer der er blevet for små, sutteflasker, tøj osv osv, som går GRATIS til disse forældre og børn, der har svært ved at få råd til disse ting.?
Man kan vel aflevere tingene til kirkens korshær, men på den måde kommer tingene jo ikke direkte ud til disse mennesker, uden de skal betale??
Eller er det i virkeligheden den bedste måde at gøre det på??
Tak for en god brevkasse og hjemmeside:o)
Glæder mig til at høre om du eventuelt har et svar på dette spørgsmål.
Med venlig hilsen
Anja