Svar: Vi skal giftes, hvad med pasning?

19. december 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Diverse.

Kære Lotte

Et stort tillykke med at I skal giftes, hvor er det dejligt!

Et bryllup er en ganske særlig ting - også selvom man har fået en lille og der er en ekstra at tage hensyn til - og det er en dag, som skal nydes så meget som muligt. I forældre skal give jer selv lov til at nyde hinanden som det par I er, det par I skal fejre at I har valgt at være.

Når der er tale om bryllup, så er der tale om et enkeltstående tilfælde - I to skal giftes og det er en fest, en dag I skal nyde. Jeg synes derfor at der i dette tilfælde gælder lidt andre regler end normalt - derfor giver jeg familien ret i at de to (mor og datter) som skal passe jeres lille pige, henter hende, tager hende med hjem og nusser om hende indtil næste morgen/formiddag, hvor I forældre så henter hende igen. Der sker ikke spor ved at de passer hende hjemme hos sig selv det døgn, hvor I bliver gift. Det lyder ...

Annonce

... som om at I er fuldstændig trygge ved de to og bestemt som om at de rigtig gerne vil passe og det kan fint foregå hos dem. Det giver jo også jer forældre mulighed for at have bryllupsnatten og bryllupsmorgen for jer selv - en god prioritering!

Så mit råd til jer er, at I lader de to passe jeres datter hos sig selv og at I forældre nyder hinanden og jeres bryllup uden at spekulere for meget over lillepigen (selvom det er svært). Det skal nok gå rigtig godt og det skader hende absolut ikke at blive passet ude det døgn. Faktisk er der jo ikke engang tale om et døgn, hvis du planlægger at hun skal være med om eftermiddagen ... :o)

Helens bog om børn og opdragelse
LÆS OGSÅ: "Helens bog om børn og opdragelse" - tydelige voksne giver trygge børn

Til den tid vil hun jo også kunne få skemad, vand, mælk osv. af kop, samt få en flaske efter behov og hun vil sandsynligvis elske 'den store pige' som vil lege, pludre og pjatte med hende dagen lang :o)

Rigtig god fest og rigtig glædelig jul :o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om diverse:

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

4. januar 2024 | Diverse | 5 mdr.

Menstruation efter fødslen - 5 mdr.

Kære Helen. Jeg fødte en dreng den 15. juli 2023. Jeg ammer ham, men han får...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

28. december 2023 | Diverse | 5 mdr.

Fladt baghoved - 5 måneder

Hej Helen Vores søn har haft nogle spændinger i den ene side af halsen, som...

Annonce

Viden om børn:

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder