Svar: Vi skal giftes, hvad med pasning?
19. december 2008
Alder:
4 mdr.
Kære Lotte
Et stort tillykke med at I skal giftes, hvor er det dejligt!
Et bryllup er en ganske særlig ting - også selvom man har fået en lille og der er en ekstra at tage hensyn til - og det er en dag, som skal nydes så meget som muligt. I forældre skal give jer selv lov til at nyde hinanden som det par I er, det par I skal fejre at I har valgt at være.
Når der er tale om bryllup, så er der tale om et enkeltstående tilfælde - I to skal giftes og det er en fest, en dag I skal nyde. Jeg synes derfor at der i dette tilfælde gælder lidt andre regler end normalt - derfor giver jeg familien ret i at de to (mor og datter) som skal passe jeres lille pige, henter hende, tager hende med hjem og nusser om hende indtil næste morgen/formiddag, hvor I forældre så henter hende igen. Der sker ikke spor ved at de passer hende hjemme hos sig selv det døgn, hvor I bliver gift. Det lyder som om at I er fuldstændig trygge ved de to og bestemt som om at de rigtig gerne vil passe og det kan fint foregå hos dem. Det giver jo også jer forældre mulighed for at have bryllupsnatten og bryllupsmorgen for jer selv - en god prioritering!
Så mit råd til jer er, at I lader de to passe jeres datter hos sig selv og at I forældre nyder hinanden og jeres bryllup uden at spekulere for meget over lillepigen (selvom det er svært). Det skal nok gå rigtig godt og det skader hende absolut ikke at blive passet ude det døgn. Faktisk er der jo ikke engang tale om et døgn, hvis du planlægger at hun skal være med om eftermiddagen ... :o)
Til den tid vil hun jo også kunne få skemad, vand, mælk osv. af kop, samt få en flaske efter behov og hun vil sandsynligvis elske 'den store pige' som vil lege, pludre og pjatte med hende dagen lang :o)
Rigtig god fest og rigtig glædelig jul :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske