Vi skal giftes, hvad med pasning?

19. december 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Vi skal giftes, hvad med pasning?

Hej Helen.

Tak for dit sidste svar.
Der er faldet helt ro på vores lille datter igen. Hun trives, er en glad og rolig pige. Men der er opstået et nyt spørgsmål.

I febuar måned skal min kæreste og jeg giftes. Vi har valgt at holde en fest eftermiddag og aften/nat. Vores datter er på det tidspunkt 6 mdr. Bedsteforældre, familie og venner skal naturligvis med til festen, så hvad med pasning?

Indtil nu har hun været passet af mine forældre en gang i 5½ time hen over hendes formiddagslur. Hun var hos dem og tog en flaske med erstatning. Ammes ellers fuldt ud. Det gik rigtig godt og hun var glad og tilpas. Har derudover været alene med far i 6 timer, også med en flaske. Dette gik også uden nogle problemer. Men hvad gør vi på bryllupsdagen.

Jeg havde forstillet mig at hun skulle være med fra vielsen kl. 15.00 til ved 18.00-tiden, hvor vi skal spise. Med mulighed for en lur i barnevognen.
En god ven af familien og hendes datter på 13 år er meget glad for vores datter og har været sammen med hende flere gange. De vil meget gerne passe hende. Jeg ...

Annonce

... er helt tryg ved deres evner til at klare opgaven, men vil det være godt for vores datter og hvordan skal det foregå bedst?

Jeg har gjort mig tanker om, at de kunne komme og være samme med os et par gange dagene op til og følge med i putteritualer og lign., så de kan lære hinanden at kende. På selve dagen, er det muligt at de henter hende i barnevognen ved festen og triller hjem til os, som er i gåafstand. Giver hende en flaske og putter hende. Flere i min familie mener dog, at det er urimeligt at forlange at de skal opholde sig i vores hjem hele natten og mener de skal tage vores datter med hjem til dem selv (i bil). Hvor hun så vil skulle være til vi henter hende næste morgen.

Hvad tænker du om hele pasningsproblematikken og om hvad der er bedst for vores datter?

Jeg har tidligere læst dine indlæg om pasning og om at du ikke mener, at der er barnets behov at blive passet. Det forstår jeg godt, men det er næsten nødvendigt på denne dag og jeg vil selvfølgeligt helst gøre det så smertefrit for vores datter som muligt.

Mange hilsner
Lotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Rabarber

Rabarber er velegnede til grød, kompot, suppe og marmelade. Hvis I ofte bruger rabarber i madlavningen, er det en god idé at tilsætte 'Nonoxal' (kalkchlorid) under kogning.

Dette forhindrer at saften i rabarber reagerer med kroppens kalk, som bl.a. giver ubehagelige reaktioner på tænderne.

Rabarber er bedst tidligt i sæsonen fra april og indtil omkring Skt. Hans. Rabarber indeholder små mængder oxalsyre, og i højsommeren stiger mængden af oxalsyre i stilkene. Hvis...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder