Svar: Mødregruppe for os med specielle behov ...

17. december 2008

Kategori:
Alder:
21 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Diverse.

Hej med dig

Jeg kan godt forstå du nogle gange føler dig alene og har brug for at dele dine erfaringer med andre forældre, eller nogle gange bare brug for at andre i samme situation lytter og ved, hvad du taler om, forstår hvordan du har det.

Der findes flere forums på nettet, hvor man kan tale med andre mødre, men det er naturligvis ikke det samme, som det mere personlige møde, eller det at have en man en gang imellem lige kan ringe til, vende tankerne med :o)

Nogle familier er så heldige at den mødregruppe man startede i dag barnet var helt lille fortsætter i flere år. En mødregruppe som varer i årevis kan være guld værd netop omkring det du beskriver. Her kender man jo hinanden rigtig godt, har børn på samme alder, står ofte i de samme udfordringer i dagligdagen og det at mødes med de andre en gang imellem eller bare lige kunne ringe og sige "ih altså, Cecilie er bare syg hele tiden ..!" og de andre så kan sige "sådan har vi det også her" det kan jo gøre at man ikke føler sig helt alene :o)

Men hvis man ikke har ...

Annonce

... en mødregruppe at være i, så er det naturligvis sværere pludselig at finde en. Så er det jo normalt i pasningsordningen eller hvis man går til noget gymnastik, svømning eller lignende, at man kan finde ligesindede, finde nogen at tale med.

Jeg ved at du ikke er den eneste, som har lyst til at mødes med andre og jeg tænker at du skulle prøve at ringe til sundhedsplejerskerne i kommunen hvor du bor. Mange sundhedsplejersker har åbent hus arrangementer og ofte er der her forskellige emner på, hvor sundhedsplejerskerne fortæller om forskellige ting som vedrører børn og børnefamilier. Det kan være f.eks. børns søvn, kost til børn, opdragelse, førstehjælp, sygdom osv.

Helens bog om børn og opdragelse
LÆS OGSÅ: "Helens bog om børn og opdragelse" - tydelige voksne giver trygge børn

Jeg tænker at du kan prøve at ringe til sundhedsplejen og spørge om det er et tilbud de har og om 'sygdom' hos de lidt større børn også kunne være et emne de kunne tage op. Fortæl at du føler dig lidt alene omkring disse ting og at det kunne være rart at møde andre i samme situation i dit lokalområde.

Rigtig meget held og lykke med det og en rigtig god jul herfra :o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om diverse:

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

4. januar 2024 | Diverse | 5 mdr.

Menstruation efter fødslen - 5 mdr.

Kære Helen. Jeg fødte en dreng den 15. juli 2023. Jeg ammer ham, men han får...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

28. december 2023 | Diverse | 5 mdr.

Fladt baghoved - 5 måneder

Hej Helen Vores søn har haft nogle spændinger i den ene side af halsen, som...

Annonce

Viden om børn:

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.