Svar: Mødregruppe for os med specielle behov ...
17. december 2008
Alder:
21 mdr.
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du nogle gange føler dig alene og har brug for at dele dine erfaringer med andre forældre, eller nogle gange bare brug for at andre i samme situation lytter og ved, hvad du taler om, forstår hvordan du har det.
Der findes flere forums på nettet, hvor man kan tale med andre mødre, men det er naturligvis ikke det samme, som det mere personlige møde, eller det at have en man en gang imellem lige kan ringe til, vende tankerne med :o)
Nogle familier er så heldige at den mødregruppe man startede i dag barnet var helt lille fortsætter i flere år. En mødregruppe som varer i årevis kan være guld værd netop omkring det du beskriver. Her kender man jo hinanden rigtig godt, har børn på samme alder, står ofte i de samme udfordringer i dagligdagen og det at mødes med de andre en gang imellem eller bare lige kunne ringe og sige "ih altså, Cecilie er bare syg hele tiden ..!" og de andre så kan sige "sådan har vi det også her" det kan jo gøre at man ikke føler sig helt alene :o)
Men hvis man ikke har en mødregruppe at være i, så er det naturligvis sværere pludselig at finde en. Så er det jo normalt i pasningsordningen eller hvis man går til noget gymnastik, svømning eller lignende, at man kan finde ligesindede, finde nogen at tale med.
Jeg ved at du ikke er den eneste, som har lyst til at mødes med andre og jeg tænker at du skulle prøve at ringe til sundhedsplejerskerne i kommunen hvor du bor. Mange sundhedsplejersker har åbent hus arrangementer og ofte er der her forskellige emner på, hvor sundhedsplejerskerne fortæller om forskellige ting som vedrører børn og børnefamilier. Det kan være f.eks. børns søvn, kost til børn, opdragelse, førstehjælp, sygdom osv.
Jeg tænker at du kan prøve at ringe til sundhedsplejen og spørge om det er et tilbud de har og om 'sygdom' hos de lidt større børn også kunne være et emne de kunne tage op. Fortæl at du føler dig lidt alene omkring disse ting og at det kunne være rart at møde andre i samme situation i dit lokalområde.
Rigtig meget held og lykke med det og en rigtig god jul herfra :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske