Svar: Flytning og sove på eget værelse

24. november 2008

Kategori:
Alder:
7 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Diverse.

Kære glade mor

Det lyder dejligt at I flytter til noget større, så jeres datter kan få eget værelse og med den alder hun har og det faktum at hun er vant til at blive puttet i sin egen seng og sover trygt og godt der, så synes jeg I skal flytte hende på eget værelse fra starten.

Du fortæller at hendes værelse ligger lige ved siden af jeres og jeg tænker at du kan lade døren stå, så du er sikker på at du kan høre hende. Hvis dette ikke giver dig tryghed nok, så er det fint at sætte babyalarmen til, det kan du sagtens gøre.

Hun skal puttes på samme måde som hun plejer, samme seng, samme dyne, samme ritual osv. så det nære og tætte omkring hende er genkendeligt og trygt.

Hvis hun vågner om natten, så er det fint at trække tiden lidt inden du går derind for at se om hun så selv er i stand til at komme videre i søvnen og når I når til tidlig morgen ...

Annonce

... og hun plejer at komme ind til jer, så fortsætter I naturligvis som hidtil.

Din datter kan godt have lidt hævede slimhinder og snotdannelse efter forkølelsen som generer hende. Du kan dryppe hendes næse med lidt isotonisk saltvand, der svare til vores tårevæske, så der skabes passage i luftvejene inden hun skal sove. Derudover kan du elevere hendes hovedgærde en lille smule, så hun ligger lidt højere med hovedet. Det kan du gøre ved at komme en lille pude ind under madrassen i hovedenden. Hun er for lille til at ligge med en hovedpude, men du kan fint løfte hele madrassen lidt op ved hovedet.

Helens bog om børn og opdragelse
LÆS OGSÅ: "Helens bog om børn og opdragelse" - tydelige voksne giver trygge børn

Allergi vil normalt også vise sig i løbet af dagen og der vil være andre symptomer end tilstoppet næse, f.eks. også røde øjne der løber i vand, klar snot fra næsen og f.eks. børneeksem ...

Håber flytningen kommer til at gå rigtig godt, held og lykke med det:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om diverse:

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

4. januar 2024 | Diverse | 5 mdr.

Menstruation efter fødslen - 5 mdr.

Kære Helen. Jeg fødte en dreng den 15. juli 2023. Jeg ammer ham, men han får...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Sikkerhed i hjemmet

Det er i hjemmet, at de fleste ulykker sker, og når dit barn begynder at kravle, rejse sig og bevæge sig rundt i hjemmet, så er det vigtigt at du sikrer dig, at jeres hjem er et trygt sted at færdes.

Dit barn skal have lov til at undersøge og opleve verden omkring sig. Derfor skal du sikre at dit barn kan gøre dette.

Alle rum kan være farlige og kan kræve et ekstra sikkerhedstjek - især skal du være opmærksom på køkkenet, badeværelset og stuen.

Gå...

Læs mere i Babylex

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger