Lav mælkemængde om aftenen

24. november 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Lav mælkemængde om aftenen

Hej Helen

Så er jeg her igen:)

Min brystbetændelse var kortvarig og gik hurtigt over heldigvis!
Jeg har lige endnu et spørgsmål omkring amning. Jeg har indtil videre kun ammet, og har indtil for nyligt ikke oplevet problemer med mælkemængden.

Men for lidt over en uge siden oplevede jeg pludseligt at jeg ikke havde særligt meget mælk om aftenen (derfor købte jeg en brystpumpe og tror at brystbetændelsen var forårsaget heraf)

Jeg ved godt at man ikke bare pludselig holder op med at producere mælk, men er det normalt at der ikke er så meget om aftenen?

Indtil videre har jeg malket ud om morgenen så vi havde noget at give hende om aftenen - men hun er ikke rigtig glad for at tage sutteflasken (min mand kan med nød få hende til det, men hun falder hurtigt i søvn når hun endelig spiser, fordi hun bruger meget energi på at græde til at starte med)

Vi har flere aftener oplevet først at komme i seng kl 2 ...

Annonce

... eller 3 om natten fordi hun først var mæt der (hyppige men små måltider hos mor - små fordi der ikke var meget mælk at komme efter)

Jeg ved ikke om jeg skal begynde at give hende erstatning eller hvad vi skal gøre - for ikke nok med at vi kommer sent i seng, så føler jeg ikke altid hun er ordenligt mæt, og hun har heller ikke rigtig taget på de sidste par uger - ligger under gennemsnittet i vægtkurven.
Dog sover hun 7 timer om natten når hun falder i søvn

Jeg har prøvet forskellige metoder, bl.a. at vække hende hver 3. time for at amme hende i løbet af dagen (og bruger også brystpumpen om formiddagen), men alligevel falder mælkemængden om aftenen - og det er jo en frustration at se sin sultne datter, men ikke kunne tilbyde hende et ordentligt måltid!

Har du forslag til hvad jeg kan gøre for at sikre at der er mælk om aftenen - eller skal jeg bare acceptere at sådan er det og give hende erstatning?

Elisabeth

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien