Brev:
Lav mælkemængde om aftenen
24. november 2008
Alder:
3 mdr.
Lav mælkemængde om aftenen
Hej Helen
Så er jeg her igen:)
Min brystbetændelse var kortvarig og gik hurtigt over heldigvis!
Jeg har lige endnu et spørgsmål omkring amning. Jeg har indtil videre kun ammet, og har indtil for nyligt ikke oplevet problemer med mælkemængden.
Men for lidt over en uge siden oplevede jeg pludseligt at jeg ikke havde særligt meget mælk om aftenen (derfor købte jeg en brystpumpe og tror at brystbetændelsen var forårsaget heraf)
Jeg ved godt at man ikke bare pludselig holder op med at producere mælk, men er det normalt at der ikke er så meget om aftenen?
Indtil videre har jeg malket ud om morgenen så vi havde noget at give hende om aftenen - men hun er ikke rigtig glad for at tage sutteflasken (min mand kan med nød få hende til det, men hun falder hurtigt i søvn når hun endelig spiser, fordi hun bruger meget energi på at græde til at starte med)
Vi har flere aftener oplevet først at komme i seng kl 2 eller 3 om natten fordi hun først var mæt der (hyppige men små måltider hos mor - små fordi der ikke var meget mælk at komme efter)
Jeg ved ikke om jeg skal begynde at give hende erstatning eller hvad vi skal gøre - for ikke nok med at vi kommer sent i seng, så føler jeg ikke altid hun er ordenligt mæt, og hun har heller ikke rigtig taget på de sidste par uger - ligger under gennemsnittet i vægtkurven.
Dog sover hun 7 timer om natten når hun falder i søvn
Jeg har prøvet forskellige metoder, bl.a. at vække hende hver 3. time for at amme hende i løbet af dagen (og bruger også brystpumpen om formiddagen), men alligevel falder mælkemængden om aftenen - og det er jo en frustration at se sin sultne datter, men ikke kunne tilbyde hende et ordentligt måltid!
Har du forslag til hvad jeg kan gøre for at sikre at der er mælk om aftenen - eller skal jeg bare acceptere at sådan er det og give hende erstatning?
Elisabeth