Brev:
Flytning og sove på eget værelse
24. november 2008
Alder:
7 mdr.
Flytning og sove på eget værelse
Hej Helen,
Min datter er 6,5 mdr gammel og vi står og skal flytte på torsdag, altså om 3 dage.
Vi flytter for at få mere plads og så hun kan få sit eget værelse. Mit spørgsmål lyder på, hvilke hensyn jeg skal tage og hvad jeg kan forvente?
Kan jeg med det samme ligge hende til at sove på eget værelse eller skal jeg give det en blød start, hvor hun sover hos os nogle dage for at vænne sig til den nye lejlighed?
Jeg må indrømme at jeg selv har det lidt ambivalent, for selv om jeg glæder mig til at blive mere privat med min kæreste i soveværelset, har jeg jo vænnet mig til at hun ligger der lige ved siden af mig i sin vugge. Det bliver underligt at jeg ikke kan høre hende trække vejret og vende sig osv.
Som det er nu putter jeg hende med en natflaske kl. ca. 19.30 hvor hun sover til ca. 6 uden mad. Men hun vågner mange gange i løbet af natten og skal have sutten, og kommer over i vores seng ved en 4 tiden og sover de sidste timer. For på det tidspunkt ligger hun og "øffer" og larmer og falder kun til ro hvis jeg tager hende i mine arme og vugger hende i søvn. Så jeg regner med at det bliver lidt af en udfordring. Også fordi at jeg skal ud af sengen hver gang hun skal have sutten.
Vores soveværelse og hendes værelse ligger lige op af hinanden, spørgsmålet er om vi skal bruge babyalarm eller ej.
Uha der er mange ting. Noget andet er at hun for 2,5 uger siden var syg, men hun blev rask efter en lille uge. Men hun er stadig lidt snottet, og især om natten er hun fuldstændig stoppet til, og det gør at hun sover meget uroligt. Er det normalt at det tager så lang tid, eller kan det være at hun har allergi?
Tak endnu engang.
Jeg håber at du når at svare inden torsdag :-)
Mange hilsener
Den glade mor