Flytning og sove på eget værelse

24. november 2008

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Flytning og sove på eget værelse

Hej Helen,

Min datter er 6,5 mdr gammel og vi står og skal flytte på torsdag, altså om 3 dage.

Vi flytter for at få mere plads og så hun kan få sit eget værelse. Mit spørgsmål lyder på, hvilke hensyn jeg skal tage og hvad jeg kan forvente?

Kan jeg med det samme ligge hende til at sove på eget værelse eller skal jeg give det en blød start, hvor hun sover hos os nogle dage for at vænne sig til den nye lejlighed?

Jeg må indrømme at jeg selv har det lidt ambivalent, for selv om jeg glæder mig til at blive mere privat med min kæreste i soveværelset, har jeg jo vænnet mig til at hun ligger der lige ved siden af mig i sin vugge. Det bliver underligt at jeg ikke kan høre hende trække vejret og vende sig osv.

Som det er nu putter jeg hende med en natflaske kl. ca. 19.30 hvor hun sover til ca. 6 uden mad. Men hun vågner mange gange i løbet af natten og ...

Annonce

... skal have sutten, og kommer over i vores seng ved en 4 tiden og sover de sidste timer. For på det tidspunkt ligger hun og "øffer" og larmer og falder kun til ro hvis jeg tager hende i mine arme og vugger hende i søvn. Så jeg regner med at det bliver lidt af en udfordring. Også fordi at jeg skal ud af sengen hver gang hun skal have sutten.

Vores soveværelse og hendes værelse ligger lige op af hinanden, spørgsmålet er om vi skal bruge babyalarm eller ej.

Uha der er mange ting. Noget andet er at hun for 2,5 uger siden var syg, men hun blev rask efter en lille uge. Men hun er stadig lidt snottet, og især om natten er hun fuldstændig stoppet til, og det gør at hun sover meget uroligt. Er det normalt at det tager så lang tid, eller kan det være at hun har allergi?

Tak endnu engang.
Jeg håber at du når at svare inden torsdag :-)

Mange hilsener
Den glade mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!