Svar: Gylp - 6 mdr.
25. september 2008
Alder:
6 mdr.
Kære Mads og Charlotte
Det er svært at sige, hvorfor det lige netop er efter eftermiddagsflasken at jeres datter gylper, når hun ikke gør det på andre tidspunkter.
En forklaring kunne være at hun har spist rigtig meget grød og mos til formiddag og frokost og samtidig også fortsat drikker meget mælk, hvorfor hun naturligt har mindre plads i maven til mælk om eftermiddagen. I kunne evt prøve at skrue en lille smule ned for mængden for at se om det vil ændre noget - evt. bare tilbyde hende 100ml af flaske i stedet for 150 ...
Det kan også handle om at hun nu er begyndt at bruge sig selv mere fysisk og at hun om eftermiddagen i kraft af sin alder og de to lure hun har fået, er mere aktiv og fysisk energisk og derfor også lettere kommer til at gylpe lidt.
Så længe hun har det godt, er glad, tager på og trives, så gør det ikke noget at hun gylper lidt - så giver det bare lidt ekstra vasketøj, men i forhold til jeres datter er det normalt. Det er først, hvis barnet gylper så meget, at det begynder at gå ud over barnets trivsel, at man er bekymret:o)
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske