Svar: Projekt ammestop om natten

18. oktober 2007

Kategori:
Alder:
8 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Amning.

Kære Benjas mor

Dejligt at høre at projekt ammestop om natten er gået godt. En god nat, er altid en god begyndelse. Husk dog på at der stadig vil komme nætter, hvor din lille dreng vil søge brystet mere og hvor det derfor stadig kan være svært at holde fast i at det er om dagen amningen foregår.

Det er meget forskelligt hvor mange timer børn i 8 måneders alderen kan klare sig uden amning. Nogle børn vil fint kunne sove fra de bliver puttet omkring kl. 20 til næste morgen tidlig omkring kl. 05. Andre børn er nødt til at have en amning både når de puttes og igen inden midnat for så at kunne holde sig til næste morgen kl. 06. Sådan er det forskelligt og den fleksibilitet må der være.

Har I mulighed for at flytte jeres dreng ind på eget værelse, så du kan komme tilbage til din seng, så vil det være at foretrække. I slipper for at forstyre hinanden og far kan gå til sønnike, hvis han vågner og har behov for tryghed og nærhed, hjælp til at ...

Annonce

... skifte stilling osv. for at komme videre i søvnen. Det vil samtidig være meget rart for dig at du får sovet i din seng, da du naturligvis sover bedre der og du skal jo nyde at du endelig kan få din nattesøvn:o)

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ HELENS BOG: "Helens bog om dit barns udvikling" - fra tilfreds baby til glad tumling

Hvis I vælger at I alle 3 skal dele soveværelse, så må du forsøge at flytte tilbage, når du fornemmer at det fint kan lade sig gøre. Det afhænger således af, hvordan din dreng har det om natten. Virker han søgende, leder efter brystet, har svært ved at blive trøstet af far osv. kan det være sværere hvis du er i nærheden. Men falder han fint til ro og beroliges uden problemer af far og kommer fint videre i søvnen uden brystet, så kan du godt være i soveværelset. Hvis han ligger i jeres seng, så skal du dog tage en lidt stramsiddende t-shirt eller lignende på, så han ikke lige kan få fat i brystet om natten... ellers er det godt at han sover i sin egen seng.

Håber mine tanker hjælper videre på vej, rigtig meget held og lykke fortsat:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om amning:

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder