Svar: Amning og siliconebryster

14. juni 2007

Kategori:
Alder:
2 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Amning.

Kære Jonas mor

Når man bliver brystopereret, så vil det altid på en eller anden måde påvirke amningen, det gælder både når man får fjernet en del af af brystet, men også når man får lagt et implantat ind.

Hvordan operationen er udført har stor betydning for amningens forløb og for om amningen lykkes. Når man lægger et implantat ind i brystet, så kan man normalt vælge at gøre det endten via armhulen, hvor man lægger et snit under selvearmhulen og lægger implantatet ind derfra. Eller man kan lægge et snit der hvor areola (det brune område ved brystvorten) hæfter eller man kan lægge et snit under brystet (i folden under brystet).

Der er ...

Annonce

... mulighed for at lægge implantatet to steder. Endten helt inde under brystmuskulaturen eller man kan lægge det mellem muskulaturen og selve brystet (kirtelvævet).

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det hyppigste problem i forhold til at have fået en brystforstørrende operation er at man kan have 'lagerproblemer', altså at det er svært at have så stor en mængde mælk i brystet som man ville kunne have, hvis man ikke have fået et brystimplantat. Dette betyder at man ofte skal amme hyppigere end andre kvinder. Præcis som du også nævner.

Håber at dette er svar nok på dit spørgsmål. Rigtig meget held og lykke fortsat og jeg håber at det går lidt bedre med lille Jonas og hans maveproblemer:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om amning:

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor