Svar: Nu gik det lige så godt
16. april 2007
Alder:
2 mdr.
Kære Trine
Det lyder rigtig hårdt at I har haft svamp så længe og jeg tænker om I måske skulle forsøge med et andet svampepræparat end brentan - der findes lidt forskelligt, prøv at tale med lægen om det.
I forhold til gamle husmoderråd, så kan du forsøge dig med kogtvandsklude på brystet, ligesom man bruger mod de røde numser. Det kunne måske være godt for dit bryst. Derudover tænker jeg at udmalkning er en god idé fordi det et eller andet sted også er vigtigt at holde lidt pause, da I jo sandsynligvis hele tiden smitter hinanden. Ulempen ved at give mere flaske er dog også at amningen så kan risikere at stoppe og det ville jo være rigtig ærgeligt, nu hvor det ellers går så godt.
Jeg tænker at du måske skulle prøve at amme med suttebrikker. Du skal sandsynligvis vælge en stor model (nu har jeg ikke set dit bryst, men de er tit for små) og det er vigtigt at vorten ikke bliver for klemt fordi brikken er for lille. Det at amme med en suttebrik vil jo gøre at din dreng kommer til brystet og amningen bibeholdes og samtidig er der ikke direkte hudkontakt mellem bryst og mund, så derved ikke risiko for smitte. Jeg synes det er et forsøg værd.
Håber du snart oplever bedring og tusind tak for dine pæne ord. Rigtig meget held og lykke med det hele fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske