Brev:
Nu gik det lige så godt
16. april 2007
Alder:
2 mdr.
Nu gik det lige så godt
Kære Helen
Allerførst tusind tak for dit utroligt søde svar til mig i begyndelsen af marts ang. mine ammeproblemer m. Nicholas (Der nu er 2 mdr.). Det gav mig lige ekstra energi til at kæmpe for amningen - og det var med succes!
Nu gik det jo så bare lige så godt. Jeg kunne nøjes med at supplere Nicholas med max. 100 ml MME ialt/døgn (Det er jo næsten ingenting) og nogle dage, spiste han med velbehag udelukkende hos mig. Han blev altså ikke træt af brystet trods supplement m. MME på flaske.
Men øvøvøv Nicholas og jeg har svamp - han i mundhulen og faktisk helt ned i numsen og jeg på begge brystvorter. Det har stået på i ret lang tid nu, men har faktisk ikke generet nogen af os synderligt før nu. Vi er begge i behandling med Brentan gel og har været det i omkring 4 uger nu. Min læge siger, der kan gå op til 6 uger, før svampen er væk:-( Problemet er nu bare, at Nicholas er begyndt at være voldsomt generet af det - sådan tolker jeg i hvert fald hans reaktion.
Han siger fint til til måltiderne, går ivrigt i gang med at sutte, men efter vel omkring 3 minutter stopper han nærmest med et skrig, selv om mælken løber fint. Jeg prøver så at skifte bryst for at se, om det hjælper, men resten af måltidet er mere eller mindre en "kamp", hvor han sutter lidt, hopper af brystet og skriger, der går lidt tid, han sutter igen, slipper, osvosv. Dette går selvfølgelig igen ud over min mælkeproduktion, der jo ellers lige var blevet så fin.
Jeg supplerer så m. MME igen, og kan se, han igen er på vej mod at tage mere fra flasken, men heller ikke denne vil han have altid - det virker som om, han er genereret uanset om han får mælken på bryst eller flaske. Ind i mellem skynder han sig dog lige at drikke 50-60ml på flasken. Det er dog endnu kun 1-2 gange i døgnet, resten tager han fra mig, men det er jo den forkerte vej:-(
Er der noget, jeg kan gøre for at lette måltiderne for ham? Og er der måske nogle gode gamle hus-råd, du vil anbefale?Jeg "vasker" gummerne og ganen med dansk vand efter hvert måltid og det samme gælder mine brystvorter, og behandler jo ellers i øvrigt som nævnt os begge med Brentan gel. Jeg ved ikke, om jeg orker mere udmalkning, men det var vel også en mulighed, til vi begge er "svampe-fri"?
Glæder mig til at høre fra dig - og endnu en gang tusind tak for dine søde og gode svar til mig og alle de andre her.
Mange hilsner fra Trine