Nu gik det lige så godt

16. april 2007

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Nu gik det lige så godt

Kære Helen

Allerførst tusind tak for dit utroligt søde svar til mig i begyndelsen af marts ang. mine ammeproblemer m. Nicholas (Der nu er 2 mdr.). Det gav mig lige ekstra energi til at kæmpe for amningen - og det var med succes!

Nu gik det jo så bare lige så godt. Jeg kunne nøjes med at supplere Nicholas med max. 100 ml MME ialt/døgn (Det er jo næsten ingenting) og nogle dage, spiste han med velbehag udelukkende hos mig. Han blev altså ikke træt af brystet trods supplement m. MME på flaske.

Men øvøvøv Nicholas og jeg har svamp - han i mundhulen og faktisk helt ned i numsen og jeg på begge brystvorter. Det har stået på i ret lang tid nu, men har faktisk ikke generet nogen af os synderligt før nu. Vi er begge i behandling med Brentan gel og har været det i omkring 4 uger nu. Min læge siger, der kan gå op til 6 uger, før svampen er væk:-( Problemet er nu bare, at Nicholas er begyndt at være voldsomt generet af det - sådan tolker jeg i hvert fald hans reaktion.

Han siger fint til til måltiderne, går ivrigt i gang med at sutte, men efter vel omkring 3 minutter stopper han nærmest med et skrig, selv om mælken løber fint. Jeg prøver så at skifte bryst for at se, om det ...

Annonce

... hjælper, men resten af måltidet er mere eller mindre en "kamp", hvor han sutter lidt, hopper af brystet og skriger, der går lidt tid, han sutter igen, slipper, osvosv. Dette går selvfølgelig igen ud over min mælkeproduktion, der jo ellers lige var blevet så fin.

Jeg supplerer så m. MME igen, og kan se, han igen er på vej mod at tage mere fra flasken, men heller ikke denne vil han have altid - det virker som om, han er genereret uanset om han får mælken på bryst eller flaske. Ind i mellem skynder han sig dog lige at drikke 50-60ml på flasken. Det er dog endnu kun 1-2 gange i døgnet, resten tager han fra mig, men det er jo den forkerte vej:-(

Er der noget, jeg kan gøre for at lette måltiderne for ham? Og er der måske nogle gode gamle hus-råd, du vil anbefale?Jeg "vasker" gummerne og ganen med dansk vand efter hvert måltid og det samme gælder mine brystvorter, og behandler jo ellers i øvrigt som nævnt os begge med Brentan gel. Jeg ved ikke, om jeg orker mere udmalkning, men det var vel også en mulighed, til vi begge er "svampe-fri"?

Glæder mig til at høre fra dig - og endnu en gang tusind tak for dine søde og gode svar til mig og alle de andre her.

Mange hilsner fra Trine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar til min ældste søn og hans spørgsmål om ’bierne og blomsterne’. Vi har læst et par bøger sammen, han grinede rigtig meget … men fik stillet sin nysgerrighed!

Det var en rigtig god idé at læse bøger sammen, for du har jo fuldstændig ret: Det kan være grænseoverskridende for både barn og voksen af snakke om den slags sammen, mens en bog oplyser nøgternt og godt. Intimsfæren bevares intakt, genialt!