Svar: Ammestop på den blide måde - hvordan?
12. marts 2007
Alder:
12 mdr.
Hej med dig
Først vil jeg lige sige at det er rigtig flot at du nu trapper amningen helt væk - det er rigtig godt gået og jeg ved hvor meget du har måtte trappe ned, det har været lidt en kamp:o)
Det er helt rigtigt at det er svært for din datter at finde ud af at hun nogle gange kan få lov og andre gange ikke kan. Det forstår hun simpelten ikke. Du skriver at du strækker intervallerne imellem hver amning og det er måden at gøre det på, hvis du ikke kan malke ud.
En ting er dog at malke ud med maskine (det kan man godt blokere overfor) men har du prøvet at malke ud med hænderne?
Hvis du ikke kan malke ud, så hjælper det ikke at få piller som stopper mælken - her skal den mælk som står i brystet også ud.
Der er desværre ikke nogen nem løsning, men jeg tænker at i takt med at dagene går, så bliver det også lettere for din datter at acceptere og samtidig med at din mælkemængde nedsættes så vil brystet ikke længere være så interessant.
Spænd brystet godt op, enten med et klæde som du binder rundt om dig eller med en tætsiddende bh (uden bøjle).
Håber at det, nu hvor du får mit svar, allerede går lidt bedre. Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske