Ammestop på den blide måde - hvordan?

12. marts 2007

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Ammestop på den blide måde - hvordan?

Hej Helen

Nu bliver jeg vist nødt til at skrive igen....vi vil gerne indføre ammestop her i huset. Vores pige på nu et år har altid været meget meget glad for at blive ammet. Det er nu tredjedagen, hvor jeg ikke ammer hende inden aftenputning (det var den eneste amning, der har været de sidste tre uger), og det er ikke så nemt, hverken for hende eller mig.

Den første aften var næsten den bedste, hun var rigtig mæt og hun blev tilbudt en snack ved siden af brystet og valgte snacken, og så var det ligesom afgjort, men her på tredjedagen er hun bare rigtig ked af det. Hun bliver tilbudt mælk i kop før og under putning, men vil stort set ikke ha' noget. Den ene aften gik jeg ½ time før hun skulle puttes, men der blev hun også rigtig ked af det. Det er bare så svært for os alle, men vi synes også vi er nødt til at stoppe nu inden flytning, ...

Annonce

... vuggestuestart mm.

Det gør det ikke bedre, at jeg har været nødt til at lægge hende til brystet to gange de sidste par dage, da der stadig er en del mælk og jeg var begyndt at få knuder. Jeg har prøvet at malke ud, men det har aldrig været succesfuldt for mig og er det heller ikke i disse dage, så det dur ikke.

Hvordan gør man det mest skånsomt mod hende? Det er ikke til at forstå for hende, at hun må få nogle gange og andre gange ikke, men på den anden side kan jeg ikke rent fysisk gå ned på nul amning med det samme. Som jeg ser det, må jeg bare prøve at strække intervallerne mellem hun bliver lagt til, men det er jo ikke nemt for hende. Har du nogle gode råd til den situation? Og hvor hurtigt plejer produktionen at stoppe? Er ammestop-piller en løsning, ved du om de virker med det samme?

Håber du kan hjælpe os hurtigt :)

Med venlig hilsen
mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet