Brev:
Ammestop på den blide måde - hvordan?
12. marts 2007
Alder:
12 mdr.
Ammestop på den blide måde - hvordan?
Hej Helen
Nu bliver jeg vist nødt til at skrive igen....vi vil gerne indføre ammestop her i huset. Vores pige på nu et år har altid været meget meget glad for at blive ammet. Det er nu tredjedagen, hvor jeg ikke ammer hende inden aftenputning (det var den eneste amning, der har været de sidste tre uger), og det er ikke så nemt, hverken for hende eller mig.
Den første aften var næsten den bedste, hun var rigtig mæt og hun blev tilbudt en snack ved siden af brystet og valgte snacken, og så var det ligesom afgjort, men her på tredjedagen er hun bare rigtig ked af det. Hun bliver tilbudt mælk i kop før og under putning, men vil stort set ikke ha' noget. Den ene aften gik jeg ½ time før hun skulle puttes, men der blev hun også rigtig ked af det. Det er bare så svært for os alle, men vi synes også vi er nødt til at stoppe nu inden flytning, vuggestuestart mm.
Det gør det ikke bedre, at jeg har været nødt til at lægge hende til brystet to gange de sidste par dage, da der stadig er en del mælk og jeg var begyndt at få knuder. Jeg har prøvet at malke ud, men det har aldrig været succesfuldt for mig og er det heller ikke i disse dage, så det dur ikke.
Hvordan gør man det mest skånsomt mod hende? Det er ikke til at forstå for hende, at hun må få nogle gange og andre gange ikke, men på den anden side kan jeg ikke rent fysisk gå ned på nul amning med det samme. Som jeg ser det, må jeg bare prøve at strække intervallerne mellem hun bliver lagt til, men det er jo ikke nemt for hende. Har du nogle gode råd til den situation? Og hvor hurtigt plejer produktionen at stoppe? Er ammestop-piller en løsning, ved du om de virker med det samme?
Håber du kan hjælpe os hurtigt :)
Med venlig hilsen
mig