Svar: Mælkemængde - 8 mdr.
18. januar 2012
Alder:
8 mdr.
Kære Dorthe
Det lyder så fint det du fortæller og det er meget fint med de 3 amninger dagligt nu, det vil han sandsynligvis trives med også i 9 måneders alderen :)
Du må tro på at han tager det han har behov for og du må gerne amme ham formiddag, eftermiddag og aften - som du skriver, så påvirker det ikke hans indtag af mad i øvrigt og det er fint :)
Når han bliver 10 måneder, så vil han sandsynligvis kunne nøjes med 2 amninger dagligt og det kunne så f.eks. være eftermiddag og aften, så formiddagsamningen til den tid helt forsvinder.
Det kan også godt være at han pludselig begynder at melde sig aften og sen aften og vise behov for brystet der og amningerne så helt forsvinder om dagen og det skal der naturligvis også være plads til - men lige nu lyder det meget fint det du fortæller, så prøv at holde fast i den nye gode rytme :)
Stort skulderklap til jer for jeres omsorgsfulde måde at tackle det på! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske